جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 دی 1395     
اعتراف بعد از وقوع جنایت!

 ایرنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، سنتکام یا مرکز فرماندهی نظامی آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد که هواپیماهای ائتلاف آمریکا یک خودروی حامل تروریست های داعش را در منطقه ای از موصل هدف قرار داد که بعدها متوجه شد این منطقه پارکینگ یک مجتمع بیمارستانی بوده و به کشته شدن غیرنظامیان منجر شده است.

 
عملیات آزادسازی موصل در 17 اکتبر (26 مهرماه) با پیام حیدر العبادی نخست وزیر عراق آغاز شد. این عملیات که ائتلاف به اصطلاح ضد داعش آمریکا نیز از آن پشتیبانی می کند، اکنون وارد دومین مرحله شده است. موصل بیش از 2 سال است که در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد.
 
سنتکام وعده داده است که حادثه کشتار غیرنظامیان موصلی را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهد و یافته های تحقیقات خود را به صورت شفاف منتشر می کند.
 
ائتلاف آمریکا مدعی است که بمباران مواضع داعش با دقت تمام با هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامی صورت می گیرد. با این حال، ائتلاف مذکور تاکنون به دست کم 173 مورد کشتار غیرنظامیان در حمله های هوایی به عراق و سوریه اعتراف کرده است؛ رقمی که ناظران مستقل معتقدند که بسیار کمتر از آمار واقعی تلفات غیرنظامی حمله های آمریکا است.
 
گروه غیردولتی 'ایروارز' مستقر در لندن برآورد کرده است که حمله های ائتلاف به اصطلاح ضد داعش تاکنون بیش از 2 هزار غیرنظامی را به کام مرگ کشیده است.
 
ائتلاف آمریکا علاوه بر کشتار غیرنظامیان، بارها مواضع نیروهای عراقی را در عملیات مبارزه با داعش هدف قرار داده است. واشنگتن از این موارد تحت عنوان 'اشتباه' یاد کرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: