جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 مهر 1393     
تا3ماه آینده کلیه اتوبوس های گازسوز تست می شوند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تاکنون مخزن گاز بیش از 2 هزار و 100 دستگاه اتوبوس گازسوز شهر تهران بازبینی و تست شده است .

پیمان سنندجی با بیان اینکه از اسفند ماه سال گذشته طرح بازبینی و تست مخازن گاز اتوبوس های گاز سوز شهری آغاز شده است، اظهار کرد: بر این اساس تاکنون مخزن گاز 2 هزار و 100 دستگاه اتوبوس گاز سوز شهری مورد بازبینی و تست قرار رگفته است .

به گفته مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران 600 دستگاه اتوبوس شرکتی و 1500 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی تاکنون مورد بازبینی و تست قرار گرفته اند .

وی تصریح کرد: مخازنی که عمر مفید آنها به اتمام رسیده بود نیز به منظور معدوم شدن به اداره کل استاندارد تحویل داده شده است.

سنندجی ادامه داد: اکنون روزانه بین 20 تا 30 دستگاه اتوبوس مورد تست قرار می گیرند که با توجه به اینکه 3 هزار دستگاه اتوبوس شهر نیازمند بازبینی تست مخازن هستند، 3 ماه آینده تست تمامی مخازن اتوبوس های گاز سوز به اتمام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: مخازن گاز سوزی که فرسوده هستند باید تعویض شوند تا از خطرات و حوادث احتمالی جلوگیری شود، البته برخی از مخازن نیز با تعمیرات مجددا قابل استفاده هستند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه براساس قانون هزینه تست مخازن اتوبوس های گاز سوز برعهده شهرداری نیست اما اکنون مدیریت شهری برای حفظ ایمنی مسافران این هزینه ها را متقبل شده است، گفت: هر اتوبوس گاز سوز 7 مخزن گاز دارد که در بررسی ها تمامی این مخازن مورد تست قرار می گیرند. هزینه تست هر اتوبوس حدود 417 هزار تومان می شود.

وی ادامه داد: پس از تست تمامی مخازن، مخزن هایی که فرسوده باشند و عمر مفیدشان به پایان رسیده باشد تعویض می شوند که هزینه هر مخزن جدید حدود 3 میلیون تومان است.

از مدتها پیش مدیریت شهری خواستار تست مخازن اتوبوس های گاز سوز بود اما چون این موضوع مورد پیگیری دستگاه های ذی ربط قرار نگرفت، سرانجام و با وجود اینکه تست مخازن در حوزه مسئولیت های شهرداری تهران قرار نداشت، با تایید شورای شهر از اسفندماه سال گذشته این تست  توسط شهرداری و زیر نظر اداره استاندارد آغاز شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: