جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 دی 1395     
شهردار منطقه 4 در بازدید از محله خاک سفید:
معابر شمال شرق تهران برای فصول پر باران سال آماده است

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 4 در بازدید میدانی از معابر محله خاک سفید گفت: با اقدامات عمرانی در محله خاک سفید و سایر محلات مشکلات آبگرفتگی تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.

سید امیر عباس بهاری با اعلام این خبر گفت: از تابستان سال جاری طرح فوریتی نگهداشت معابر با اولویت شناسایی معابر مشکوک و مشکل دار در خصوص احتمال آبگرفتگی در محلات و معابر پرتردد محلی و بزرگراهی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح که با همکاری معاونت های فنی و عمرانی و خدمات شهری در تمامی محلات به ویژه محلات کم برخوردار به ویژه خاک سفید، شمیران نو و جوادیه اجرا شد، بیش از 100 معبر در اولویت اجرا قرار گرفته و کانیوها، انهار و شیب معابر بازسازی و اصلاح شد.

بهار یکی از عمده ترین مشکلات منطقه 4 را در سال های گذشته وجود آبگرفتگی در معابر عنوان کرد و گفت: تکمیل زیرساخت های شهری و اجرای پروژه جمع آوری آب های سطحی و حفر کانال های زیر زمینی از جمله اقداماتی بود که در 10 سال اخیر توجه ویژه ای به آن ها شد.

شهردار منطقه 4 لایروبی کانال های سطح منطقه را از دیگر عوامل کاهش آبگرفتگی ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 21 کانال در سطح منطقه 4 وجود دارد که مسیل دارآباد ، جمشیدیه، مقصود بیک و ابوذر به عنوان کانال های اصلی سطح منطقه به حساب می آیند و ما بقی جزو کاناهای درجه دو محسوب می شود.

وی گفت: در این راستا و به منظور جلوگیری از جاری شدن آب در معابر و ایجاد خسارت های احتمالی به تاسیسات شهری در آستانه بارش های پاییزی طرح روزانه لایروبی و رسوب برداری از کانال ها اجرا شد و هم اکنون نیز ادامه دارد.

بهاری در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه مشکلات بارش برف در معابر منطقه 4 گفت: خوشبختانه با بارش چندین مرحله برف در منطقه 4 بیش از 100 خودروی برف روب و 300 نیروی خدماتی از ابتدای پاییز در آماده باش کامل به سر می برند.

وی در ادامه از جانمایی و  نصب مخازن شن در سطح معابر محلی و بزرگراهی خبر داد و گفت: به منظور رفاه حال شهروندان 4000 تن شن مخصوص برف روبی در سطح منطقه جانمایی شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: