جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 دی 1395     
آموزش مهارت های شهروندی در مدارس هیأت امنایی منطقه 17

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 17 شهر تهران از ارائه آموزش رسمی مهارتهای شهروندی در مدارس هیأت امنایی این منطقه در قالب واحدهای درسی در ساعات فوق برنامه خبر داد.

عقیل منصوری با اشاره به تفاهم نامه میان شهرداری تهران و آموزش و پرورش گفت: فلسفه ایجاد مدارس هیأت امنایی از ابتدا ایجاد نوعی مدیریت در مدرسه مبتنی بر خرد جمعی و با حضور افراد ذینفع و صاحب نظر بوده که در راستای ارتقاء سطح کیفی آموزش و تأمین منابع مدرسه تلاشی مضاعف داشته باشند و در کنار برنامه های رسمی آموزش و پرورش، ارائه برنامه های آموزشی و پرورشی اثر بخش و کیفی را دنبال نمایند.

وی افزود: اینک با انتشار مجموعه 5 جلدی کتابهای کار آموزش های شهروندی و مطابق تفاهم نامه فیمابین آموزش و پرورش و شهرداری تهران، قرار است مدارس هیأت امنایی با حمایت و هدایت مدیریت شهری و در راستای تغییرات فرهنگی و تقویت هویت دینی و مذهبی به آموزش رسمی فرهنگ و مهارتهای شهروندی بپردازند و گامی استوار و اصولی در تحقق اهداف اولیه شکل گیری مدارس هیأت امنایی بردارند. 

منصوری تصریح کرد: کتب تدوین شده 4 اولویت اصلی زیست شهری، اخلاق و رفتار شهروندی، هویت و تهاجم فرهنگی را در بر می گیرد و این اصول از دریچه 5 گرایش بازی و سرگرمی، هنر و کاردستی، علمی و فرهنگی، دینی و مذهبی و گرایش ادبی به دانش آموزان انتقال خواهد یافت.

گفتنی است همینک رایزنی های میان آموزش و پرورش، مدارس هیئت امنایی و اداره آموزشهای شهروندی منطقه در حال انجام است و به زودی و از نیمه دوم دی ماه قرار است آموزش کاربردی مهارتهای شهروندی در مدارس هیئت امنایی بهشت و فردوسی آغاز شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: