جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 دی 1395     
تقلیل میزان آلودگی هوا از طریق استاندارد سازی و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه استفاده از وسایل نقلیه و سوخت غیر استاندارد اصلی ترین عامل تشدید آلودگی هوا در کلان شهرها است.

بهروز بنیادی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز افزود: استفاده از توان سرمایه گذاری شرکت های خارجی می تواند موجب بهبود کیفیت حمل و نقل شهری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی موجب تشدید میزان آلاینده های زیست محیطی در کلان شهرها می شود و برای تقلیل آن باید اقدام به توسعه و نوسازی ناوگان گردد تا شهروندان ترغیب به استفاده از وسایل نقلیه عمومی شوند لازم به ذکر است که توسعه و نوسازی ناوگان در صورتی تقلیل آلاینده ها را در پی دارد که برای جایگزینی از خودروهای با سطح کیفیت و استاندارد جهانی استفاده شود.

وی ابراز داشت: استفاده از تکنولوژی های نوین و ورود سرمایه گذاران خارجی به این عرصه تحول در ناوگان حمل و نقل عمومی را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: توسعه ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و ریلی شهری (مترو) در کلان شهری همچون تهران یکی از اولویت های دستیابی به هوای پاک است بنابراین توجه دولت به این بخش و حمایت از آن حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: تقلیل میزان آلودگی هوا تنها از طریق استاندارد سازی و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی امکانپذیر است.

بنیادی با اشاره به موتورسیکلت های هیبریدی خاطرنشان کرد: به کار گیری موتورسیکلت های برقی و هیبریدی در شبکه حمل و نقل عمومی کلان شهرها یکی از عوامل موثر در کاهش میزان آلودگی هوا است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: ورود موتورسیکلت های برقی و هیبریدی به شبکه حمل و نقل شهری نیازمند ارائه تسهیلات از سوی دولت است چرا که برخی از راکبان توان خرید آن را ندارند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: