جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 دی 1395     
مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران خبر داد:
آغاز جشنواره مشکات پنجم در 3 محور اخلاق شهروندی آسمان آبی و زمین پاک

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیر کل آموزش شهروندی با بیان اینکه در سال های گذشته ارتباطی بین برگزار کنندگان و شرکت گنندکان جشنواره مشکات نبود اعلام کرد: امسال باشگاه مشکات افتتاح می شود و همه ی شرکت کنندگان در آن عضو می شوند.

محمد روشنی در افتتاحیه پنجمین جشنواره آموزشی-ترویجی مشکات با اشاره به آثار ارسالی به این جشنواره  در 4 دوره گذشته عنوان کرد : آثاری که از جشنواره مشکات از سال 91 ارسال شد 3 میلیون اثر در حوزه ها و سنین مختلف بوده است که نشان دهنده اثربخشی این مهم در آموزش های  شهروندی است.

 وی با بیان اینکه مشکات سال جاری با 3 محور انتخاب شده است اضافه کرد: جشنواره مشکات سال جاری  در 3 محور اخلاق شهروندی  آسمان آبی  و زمین پاک آغاز شده است .

 مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران ادامه داد: بیش از 3 هزار مدرسه در شهر تهران و بیش از  مدرسه500 در شهرستان شهر تهران آماده همکاری  با جشنواره مشکات است .

 روشنی ادامه داد: یونسکو آموزش شهروندی را آغاز توسعه برشمرده است، چرا که این موضوع در اصل حرکتی به سمت تکامل است که با رعایت اصل تکامل به طور قطع اتفاقاتی در این زمینه خواهد افتاد.

 وی  ادامه داد: برنامه ریزس جهت آموزش  شهری  وشهروندی به منظور حرکت از وضع موجود به سمت وضعیت مطلبوب است که این مهم مستلزم تدوین برنامه های  تدریجی اجرا و ارزیابی صحیح مطالب است.

روشنی اضافه کرد: نیاز گسترده به شهرسازی  وشهر گرایی در دهه اخیر و انفجار جمعیت در کلانشهر ها ابعاد مختلفی به شهر داده است .

 مدیر کل آموزش های شهروندی اذعان داشت: سکونت در شهر تحولاتی برای مدیران شهری و تکالیفی را شهروندان به همراه دارد.

وی افزود: جشواره مشکات  ارزش ها و هنجارهای را به دنال دارد که این مهم مدیریت مطلوب شهری را در آموزش های شهروندی همراه با پایگاه های  آموزشی در سطح شهر مثل مدارس  و سرای  محلات جهت آموزش شهروندی به مردم با هدف ارتقای  اجتماعی می طلبد.

روشنی ادامه داد: در این راستا نباید از ان جی او ها و سازمان های مردم نهاد غافل شویم.

 وی  در پاسخ به این سوال که مقصد اصلی  آموزش  شهروندی چیست، گفت: ایحاد مشارکتی  که مهمترین ابزار برای  مدیریت شهری  موفق است که برای  رسیدن به این امر مهم لازم است که مدیران شهری  بستر های  لازم را فراهم کننند.

وی بیان کرد: مدیران شهری  باید توجه کنند در شرایط فعلی  حل مسائل شهری به همکاری  شهروندان نیاز دارد، بنابراین باید اعتقاد داشته باشیم تا در امر آموزش شهروندی موفق عمل کنیم .

مدیرکل آموزش های شهروندی ادامه داد: در حقیقت جشنواره مشکات با عنوان مهارت های شهروندی با قانون های  آموزشی  تهران در ارتباط هستند چرا که این امر بر هم آموزی مشارکتی و ارتقای کیفی  وکمی  اموزش شهروندی می  افزاید.

وی افزود: در سرای محلات و مدارس از طریق تبلیغ و ایجاد محرک ها و انگیزه های  رقابتی به جذب مخاطبان کمک می کند و این امر محقق نمی شود مگر با همکاری ،همیاری و همدلی متولیان امردر مناطق با اداه کل اموزش های شهروندی.

وی گفت: امیدوارم جشنواره پنجم نیز با اعتقاد بیشتری پیش برود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: