جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 مهر 1393     
بازار روسیه در انتظار داروهای ایرانی

مهر: دکتر رسول دیناروند در جلسه صبحانه کاری مشترک با اتاق بازرگانی ایران، گفت: استفاده از خمیرمرغ در کارخانجات سوسیس و کالباس سه سال است که ممنوع شده و کارخانجاتی که مجوز استاندارد می‌گیرند نباید از آنا استفاده کنند، اما گاهی بدون اینکه به ما گفته شود، استفاده می‌کنند.

وی درباره روغن پالم نیز افزود: مصرف روغن پالم در صنایع لبنی افزایش زیادی پیدا کرده بود. کاهش مصرف و واردات روغن پالم اتفاقی است که به‌ طور محسوس دیده می‌شود. دولت مالزی نیز به دنبال جبران کاهش فروش و جایگزینی محصولات دیگر به جای روغن پالم است.

دیناروند با اعلام اینکه صادرات لبنیات کاهش نداشته است، گفت: روزانه 20 هزار تن شیر تولید می‌کنیم که از این میزان حدود دو هزار تن تبدیل به شیر خشک می‌شود که امری طبیعی است. زیرا، مصارف واقعی در صنایع وجود دارد.

وی درباره‌ سموم غیرمجازی که در بازار وجود دارد، گفت: مشکل ما این است که کشاورزان از محلهای غیرمجاز این سموم را تهیه می‌کنند، در حالی که ما سموم مجاز برای مصرف کشاورزان را ارائه کرده‌ایم.

دیناروند به بازار دارویی کشور اشاره کرد و افزود: بازار دارو و تجهیزات پزشکی عراق 2.5 میلیارد دلار ظرفیت داشت، اما نتوانستیم به آن وارد شویم هرچند طرف عراقی نیز مشتاق بود معاملاتش را با ما انجام دهد. در حال حاضر بازار روسیه نیز منتظر ورود دارو و تجهیزات پزشکی ایران است و امیدواریم تولید‌کنندگان برای ورود به این بازار آماده باشند.

رئیس سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که مکملهای غذایی دارو نیستند، تاکید کرد: برای واردات مکملها باید تعرفه بپردازند. صنایع سرنگ‌سازی داخلی مازاد تولید دارند به همین دلیل از واردات سرنگ جلوگیری کرده‌ایم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: