جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 دی 1395     
در راستای تقویت و بهبود رشد گیاهان و آراستگی محیط و مناظر شهری صورت گرفت؛
پیرایش زمستانه درختان منطقه 10 پایتخت

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه از اجرای عملیات پیرایش و هرس زمستانه درختان با هدف تقویت و بهبود رشد گیاهان و رسیدگی به فضای سبز سطح منطقه خبر داد.

امیر رشیدی ضمن اعلام این خبر گفت: طی دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران عملیات هرس درختان از دهم آذرماه سال جاری آغاز شده و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی نتایج حاصل از عملیات هرس درختان را حذف شاخه های اضافی، پیر، شکسته و آفت زده، حذف پا جوش ها، زیبایی درختان و درختچه ها و ایجادشرایط مطلوب برای ورود نور و هوا کافی جهت رشد مناسب و ایده آل درختان برشمرد و افزود: این عملیات در معابر اصلی و بزرگراه ها به اتمام رسیده است و توسط 7 اکیپ در سایر معابر سطح نواحی سه گانه در دست اجراست.

رشیدی بیشترین آمار هرس درختان را به ترتیب مربوط به گونه های توت، نارون، زبان گنجشک و زیتون برشمرد و افزود: در این عملیات همچنین ضمن رسیدگی به پیام های شهروندی در سامانه 137، هرس درختان معابر پرخطر توسط اداره برق با نظارت کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش گل و گیاه فضای سبز صورت می گیرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان این که عملیات هرس درختان هر ساله به منظور افزایش تولید شاخه های جوان، فرم دهی گیاهان و حذف شاخه های خشک، از اواخر آذر ماه شروع می شود و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا اسفند ماه به اتمام می رسد یادآور شد: بهترین فصل برای هرس زمستانه،زمانی است که گیاه به علت این که فاقد پوشش گیاهی است راحت تر بریده می شود و به دلیل عدم فعالیت زیستی کمتر آسیب می بیند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: