جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 دی 1395     
ساماندهی شبکه حمل و نقل عمومی راهکاری موثر برای دستیابی به هوای پاک

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با توسعه شبکه حمل و نقل عمومی در کلان شهرها گفت: در کلان شهری همچون تهران که از جمعیتی بیش از 11 میلیون نفر برخوردار است برای تسهیل تردد شهروندان نیاز به فراهم سازی و تکمیل زیرساخت های ناوگان حمل و نقل عمومی (همچون بی آر تی، اتوبوس، تاکسی و مترو) است.

حسن بهرام نیا افزود: ساماندهی شبکه حمل و نقل عمومی و تکمیل زیرساخت های آن نقش موثری در دستیابی به هوای پاک دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: شبکه حمل و نقل عمومی باید به گونه ای فراهم سازی شود که در جلوگیری از تردد بی رویه وسایل نقلیه موثر و موجب کاهش بار ترافیکی به منظور تقلیل میزان آلودگی هوا شود.

وی بیان کرد: استفاده از تکنولوژی های نوین و به روز جهانی و خودروهای سبز هیبریدی و برقی تاثیر بسزایی در کاهش میزان آلاینده های زیست محیطی دارد البته توسعه شبکه حمل و نقل عمومی می تواند در تسهیل رفت و آمد شهروندان موثر واقع گردد.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: عزم جدی و حمایت دولت، بخش خصوصی و شهرداری در ساماندهی شبکه حمل و نقل عمومی حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به شهروندان توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و ریلی شهری (مترو) در کلان شهرها در درجه اول اهمیت قرار دارد و توجه دولت به این بخش می تواند راهکاری مناسب باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: