جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 2 دی 1395     
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم:
دستاورد بالاشهرنشینی نمایندگان تهران بی اطلاعی از مشکلات قشر متوسط جامعه و سیاسی کاری است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه تهران به عنوان یک کلانشهر و پایتخت ایران یکی از مظلوم ترین شهرهای کشور است که حتی از سوی نمایندگانش نیز مورد کم لطفی و بی توجهی واقع می شود، گفت: با وجود آنکه تهران 30 نماینده در مجلس دارد، اما مشکلات این ابرشهر در نگاه این نمایندگان مغفول مانده و در سایه فعالیت های سیاسی و جناح بندی های حزبی دیده نمی شود.

سید حسین نقوی حسینی با بیان اینکه اگر به محل سکونت 30 نماینده تهران نگاه کنیم می بینیم که اکثرا ساکن مناطق شمالی شهر بوده و به همین دلیل از مشکلات شهروندان ساکن مناطق جنوبی و حاشیه های پایتخت غافل هستند، تصریح کرد: متاسفانه همیشه یک فضا و رویکرد ضد تهران در نگاه تمامی نمایندگان مجلس دیده می شود و همین روحیه سبب کاهش بسیاری از حقوق این شهر شده است، در مجلس دهم نیز نه تنها این نگاه از بین نرفته نشده بلکه متولیان تحقق حقوق تهران که نمایندگانش هستند نیز تنها به فکر بازی های سیاسی شان هستند.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس دهم، با ابراز تاسف از اینکه در بسیاری از مواقع وقتی مشکلات کلانشهر تهران را با نمایندگانش مطرح می کنیم به دلیل سکونت شان در مناطقی همچون شمیرانات، تجریش و سایر مناطق خوش آب و هوای پایتخت با این معضلات ملموس نیستند، ادامه داد: کلانشهر تهران که تنها مناطق شمالی نیست، مناطقی همچون شهرری، شهرک دولت خواه، اسلامشهر، چهاردانگه، ورامین و پیشوا و پردیس دارد که دنیایی از مشکلاتند و متاسفانه مسئولان دلسوزی و پیگیری نیز ندارند.

وی ریشه این بی توجهی نمایندگان مجلس را در مشکلات حوزه نمایندگی شان ارزیابی و بیان کرد: تهران کلانشهری است با 22 منطقه مشخص و 30 نماینده در مجلس شورای اسلامی. بی توجهی های این نمایندگان ناشی از اشکالات حوزه نمایندگی است، راه حل این مشکل نیز با یک تقسیم بندی و انتخاب نمایندگان به عنوان سرپرستان مناطق 22 گانه و 8 بخش حاشیه ای تهران قابلیت رفع شدن دارد.

نقوی حسینی با بیان اینکه اگر 30 نماینده مجلس در خیابان های تهران در میان مردم راه بروند، بی شک بسیاری از مردم تهران آن ها را نمی شناسند، گفت: وقتی می توانیم مدیریت و نظارت و رصد مشکلات هر یک از 22 منطقه تهران را به یک نماینده بدهیم، مردم نیز با آنان آشنا شده و پیگیری مشکلات شان را از طریق نمایندگان شان انجام می دهند و بر اساس کرسی نمایندگی هر عضو می توانند در مسیر حذف مشکلات شهر گام بردارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی این دسته بندی را فرصتی برای نمایندگان شهر تهران در مجلس دهم برای فعالیت در مسیر حل مشکلات حوزه انتخابی شان دانست و گفت: در دیداری که از نمایشگاه مطبوعات و برخوردم با مردم داشتم متوجه شدم که تهرانی ها حتی نام نمایندگان شان را نمی دانند و انتخابات شان بیشتر با بن مایه سیاسی انجام شده است. حال که 30 نماینده وارد مجلس شده اند زمان آن فرا رسیده که با دسته بندی مسئولیت در قبال مردم، اقدامات اثرگذاری برای تهران انجام دهند.

وی با ابراز تاسف از اینکه کلانشهر تهران در حالی از صفت پایتختی بهره مند است که شهروندانش مظلوم ترین مردم ایران هستند و از کمترین امکانات با توجه به جمعیت برخوردارند، خاطر نشان کرد: اگر نگاهی به آمارهای رسمی کشور بیاندازیم به وضوح می بینیم که تهران فقیرترین و محروم ترین استان ایران به نسبت جمعیت و مشکلاتی است که دارد، آن وقت باید به کوهی از این مشکلات، بی توجهی های نمایندگانش در مجلس دهم را نیز اضافه کنیم.

نقوی حسینی بیان کرد: دلیل و ریشه تمامی این بی توجهی ها نیز در این است که نمایندگان تهران به دلیل ناشناخته ماندن شان کمترین مراجعه کنندگان را دارند و در نتیجه احساس مسئولیت منطقه ای نسبت به حوزه انتخابی شان ندارند، از همین رو به سراغ کارهای سیاسی می روند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با انتقاد از اینکه نمایندگان تهران ارتباط کاری با مردم ندارند و به همین علت نیز بهترین فعالیت در مقام نمایندگی در مجلس را رفتن به سراغ فعالیت های حزبی می دانند، تصریح کرد: این رویکرد معظلی است که این روزها در بدنه دولت در مواجهه با شهر تهران نیز دیده می شود. به طوری که در تمام شهرستان ها استانداران وظیفه بسیار مهمی دارند، اما در تهران از آنجائی که همه مقامات حضور دارند، مسئولان به شکل منطقه ای دیده نمی شوند و در نتیجه شاهد پاسکاری وظایف به یکدیگر هستیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: