جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 دی 1395     
فتح اللهی در اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار منطقه 13خبر داد:
اعطای 5312 مورد انشعابات رایگان آب و فاضلاب در بافت های فرسوده

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، فتح اللهی در اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار منطقه 13 از اعطای 5312 مورد انشعاب رایگان آب و فاضلاب در بافت های فرسوده از زمان تصویب این مهم در ستاد ملی بازآفرینی پایدار که از طریق تهاتر بین دستگاه های خدمات رسان و شهرداری تهران صورت می گیرد، خبر داد.

عباداله فتح اللهی در اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار منطقه 13ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت رسول اکرم (ص)، داشتن نگاه برنامه ای و دقیق شهردار منطقه 13 را فرصتی مغتنم برای دستیابی به اهداف ستاد بازآفرینی پایدار و شکل گیری مدیریت هماهنگ در این منطقه عنوان کرد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، خاطرنشان کرد: دولت و مدیریت شهری به این نتیجه رسیده اند که نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار یکی از مهمترین و اولویت دارترین موضوعات در مدیریت کلانشهر تهران است که همیاری و کمک کلیه دستگاه های اجرایی و هم افزایی توان مدیریتی برای حل آن امری ضروری است.

فتح اللهی با بیان این که وسعت بافت های فرسوده در کل کشور حدود 77 هزار هکتار است که 19 الی 20 میلیون نفر جمعیت در آن سکونت دارند، یادآور شد: عملکرد کل کشور در نوسازی بافت های فرسوده منهای عملکرد شهر تهران 7.8% است که از برنامه تعریف شده بسیار عقب می باشد. در شهر تهران نیز علیرغم همه تلاش های صورت گرفته و قابل تقدیر در مناطق، دفاتر خدمات نوسازی و غیره، حدود 34% نوسازی اتفاق افتاده است که هنوز عقب ماندگی جدی از برنامه وجود دارد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران افزود: بعد از اولویت حفظ جان ساکنان بافت های فرسوده که از طریق مقاوم سازی پلاک های فرسوده اتفاق می افتد، تأمین خدمات و زیرساخت جزء اصلی ترین اولویت ها در محلات هدف محسوب می شود و این نیاز بصورت جدی در شهر تهران در ابعاد مختلف ایجاد فضای سبز، آتش نشانی، آب، برق، گاز، فضاهای فرهنگی، آموزش و پرورش، فضاهای تفریحی و غیره نمایان می شود؛ لذا اولویت اول فعالیت های ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران و به تبع آن ستادهای بازآفرینی در مناطق، ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان مبتنی بر ارتقاء سرانه های خدماتی در بافت های فرسوده خواهد بود.

فتح اللهی ضمن تشکر از گزارش های ارائه شده در این جلسه در خصوص اقدامات کارگروه های ستاد بازآفرینی پایدار منطقه 13 و حضور مسئولانه و فعال اعضا حاضر در جلسه در مباحث و مذاکرات، بر اهمیت و ضرورت حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی در کارگروه های تخصصی ستادهای بازآفرینی پایدار مناطق تأکید کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: هدف همه ما کمک به ساکنان بافت های فرسوده است نه کمک به شهرداری و یا سایر دستگاه های اجرایی؛ هدف این است که از کلیه ظرفیت ها و امکانات دستگاه ها و نهادهای مسئول و ذی مدخل در نوسازی در راستای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و تأمین زیرساخت ها و سرانه های خدماتی در بافت های فرسوده استفاده کنیم. 

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با بیان این که بسته تشویقی نوسازی بافت های فرسوده مبتنی بر حمایت های شهردار محترم تهران در رایگان شدن هزینه های آب، برق، گاز؛ تعدیل هزینه های نظام مهندسی، تعدیل یارانه وام و ...  در حال اجراست، گفت: امیدوار هستیم فضای مثبت ایجاد شده در بین ادارات کل نیز تسری پیدا کند و رؤسای محترم دستگاه های اجرایی با توجه به حجم گسترده برنامه های تدوین شده نوسازی، حمایت ها و کمک های لازم را در برآورد هزینه های نوسازی در بودجه سال 96 دستگاه های اجرایی دریغ ننمایند، چرا که قانونگذار دولت و شهرداری را بصورت توأمان مورد سؤال قرار خواهد داد و ضروری است تمامی دستگاه های ذی مدخل در دایره تصمیم گیری حضور فعال داشته باشند.

فتح اللهی از اعطای 5312 مورد انشعاب رایگان آب و فاضلاب در بافت های فرسوده خبر داد و از همکاری صمیمانه این دستگاه اجرایی به عنوان دستگاه پیشتاز در نوسازی تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، دستگاه‌هاي اجرايي خدمات‌رسان مانند ادارات آب و فاضلاب، برق و گاز براي اينكه بتوانند همه خدمات و توان خود را در بافت‌هاي فرسوده متمركز كنند، هزينه‌اي بابت كليه حفاري‌هايي كه در كل شهر تهران به شهرداري پرداخت نخواهند كرد و مالکان بافت های فرسوده بصورت رایگان از این خدمات بهره مند می شوند.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، در این رابطه توضیح داد: تهاتر هزینه انشعابات محصور به بافت های فرسوده  نیست و چنانچه دستگاه های اجرایی خارج از محدوده بافت نیز اقدام به حفاری نمایند در سیستم اتوماسیون شهرداری تهران ثبت می شود و در عملکرد نوسازی بافت های فرسوده ذخیره خواهد شد.

نرگس معدنی پور، شهردار منطقه 13 نیز ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری ستاد بازآفرینی پایدار در این منطقه، تصریح کرد: هدف از تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار در سطح کلانشهر تهران و مناطق، تحقق مدیریت یکپارچه شهری است که همواره به عنوان یکی از چالش های مدیریت شهری مورد تأکید است.

شهردار منطقه 13، نوسازی بافت های فرسوده را از اولویت های اقدامات مناطق عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تکمیل مدیریت یکپارچه و هماهنگ در بازآفرینی پایدار محلات فرسوده از اصلی ترین اهدافی است که در ستاد بازآفرینی منطقه 13 مدنظر قرار گرفته شده است.

معدنی پور افزود: یکی از مهمترین رویکردهایی که با تأکید دکتر قالیباف، شهردار محترم تهران مورد توجه ستاد بازآفرینی منطقه می باشد، توجه به رویکرد اجتماعی و رفع آسیب های اجتماعی در سطح شهر به ویژه در محلات هدف و بافت های فرسوده است.

شایان ذکر است در این جلسه گزارش کارگروه های ستاد بازآفرینی پایدار منطقه 13 و فعالیت ها و اقدامات دفاتر خدمات نوسازی منطقه ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در خاتمه این جلسه نرگس معدنی پور، شهردار منطقه 13 طی حکمی از سوی دکتر قالبیاف به عنوان ریاست ستاد بازآفرینی پایدار منطقه 13 منصوب شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: