جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 آذر 1395     
پیشرفت عملیات مرمت پل تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان ملاصدرا به مرز 40 درصد رسید

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، از اجرای موفقیت‌آمیز عملیات مرمت تیر آسیب‌دیده بتنی در پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با خیابان ملاصدرا خبر داد.

مهدی پورشاسب با بیان آنکه یکی از تیرهای بتنی عرشه پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با خیابان ملاصدرا به دلیل برخورد ماشین‌آلات سنگین به طور کامل از شرایط استاندارد سرویس‌‌دهی خارج شده بود، گفت: تیر آسیب دیده طی یک عملیات پیچیده عمرانی و ضمن مهار عرشه با استفاده از سازه نگهبان و همچنین 3 جرثقیل 50 تنی مرمت شده و ظرفیت باربری آن از طریق اجرای عملیات آرماتوربندی مجدد، نصب ژاکت فلزی و تزریق بتن با مقاومت بالا افزایش یافته است.

 پورشاسب افزایش ارتفاع مجاز پل تقاطع چمران- ملاصدرا را از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده به منظور بهبود شرایط بهره‌برداری از این پل سواره‌رو ذکر و اضافه کرد: متعاقب نصب نشیمنگاه‌های بتنی روی سرستون‌ها و تعویض نئوپرن‌های موجود با نئوپرن‌هایی با امکان باربری و جابجایی بیشتر، عرشه بتنی پل به دو عرشه شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود تا ارتفاع آن به طور همزمان از طریق جک‌های سنگین هیدرولیکی به میزان 50 سانتیمتر افزایش یابد. به این ترتیب با افزایش ارتفاع مجاز پل به 50/5 متر، احتمال برخورد خودروهای سنگین به تیرهای بتنی عرشه برای همیشه برطرف خواهد شد.

به گفته مدیر گروه تعمیر و مقاوم سازی پل‌های شهر تهران، پیشرفت عملیات مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با خیابان ملاصدرا به مرز 40 درصد رسیده است و مجموعه‌ای از تعمیرات تخصصی از قبیل تعویض درزهای‌ انبساط، اصلاح سیستم زهکشی و پیش‌دال‌های بتنی، تعویض روکش آسفالت و اصلاح هندسی مسیرهای منتهی به پل، در فهرست اقدامات آتی این پروژه قرار دارد. پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با خیابان ملاصدرا که از پل‌های پرتردد شبکه معابر بزرگراهی پایتخت محسوب می‌شود، در مرز مناطق 2 و 3 شهرداری تهران قرار دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: