جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 مهر 1393     
خرید آب از بخش خصوصی جدی شد

مهر: حمید چیت چیان با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب در کشور گفت: امروز سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد میدان کار و فعالیت در این بخش شده اند.

وزیر نیرو اظهارداشت: بخش خصوصی علاوه بر سرمایه، مدیریت و فناوری را به عرصه کار و فعالیت در بخش آبفا و سایر بخش ها انتقال می دهد.

وی افزود: اکنون وزارت نیرو تعداد زیادی طرح در بخش جمع آوری فاضلاب و تامین آب آشامیدنی با مشارکت بخش خصوصی در دست اجرا دارد که ارزش قراردادهای منعقد شده در این بخش ها 30 هزار میلیارد ریال است.

چیت چیان ادامه داد: بزودی مناقصه عمومی 20 مجتمع آبرسانی روستایی برای تامین آب آشامیدنی یک میلیون و 200 هزار نفر از روستائیان کشور اعلام می شود که این مجتمع ها با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود.

وزیر نیرو گفت: با احداث این مجتمع ها، بخش خصوصی به روستاها و دولت آب می فروشد که از این طریق علاوه تامین آب سالم و بهداشتی برای روستائیان، آب مورد نیاز مراکز تولیدی نیز تامین می شود.

وی با اشاره به آلودگی زیست محیطی ناشی از فاضلاب های شهری و سطحی اظهارداشت: باید با برنامه ریزی علمی و مناسب نسبت به جمع آوری این فاضلاب ها با مشارکت بخش خصوصی اقدام کرد.

چیت چیان خاطرنشان کرد: اکنون بیش از نیمی از جمعیت کشور از سیستم و شبکه دفع فاضلاب برخوردار نیستند که این وضعیت سبب آلودگی محیط زیست و منابع آبی زیر زمینی می شود.

وزیر نیرو گفت: در پاره ای موارد استفاده از پساب ها برای مصارف کشاورزی نیز با مشکلاتی همراه است که در این زمینه باید چاره جویی اساسی کرد.

وی، افزایش مهاجرت به شهرها و کمبود منابع اعتباری برای احداث پروژه های فاضلاب شهری را عمده ترین مشکل وزارت نیرو دانست و افزود: تنها راه برون رفت از این مشکل، بستر سازی برای مشارکت بخش خصوصی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: