جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 آذر 1395     
همکاری ایران و ایتالیا در زمینه پایش وضعیت پل‌های شهری

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، جمعی از کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در نشستی با حضور کارشناسانی از کشور ایتالیا، به بررسی آخرین فناوری‌های مربوط به پایش پل‌ها و دیگر زیرساخت‌های عمرانی پرداختند.

در این نشست که  عباس فرهادیه معاون فنی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و مهندس کامران مصطفوی مشاور مدیرعامل سازمان نیز حضور داشتند، نمایندگان یک شرکت معتبر ایتالیایی با ربع قرن تجربه در زمینه پایش پل‌ها، تونل‌ها و خطوط راه‌آهن، به معرفی آخرین تجهیزات و روش‌های پایش سازه‌های عمرانی پرداختند؛ سازوکارهایی که می‌توانند علاوه بر ایجاد تسهیلاتی برای طراحان چنین پروژه‌هایی، از وقوع مشکلات مخاطره‌آمیز در دوره بهره‌برداری و نگهداری سازه‌های شهری پیشگیری کرده و زمینه توفیق بیشتر طرح‌های مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌ها را فراهم کنند.

در این نشست، علاوه بر بحث و تبادل نظر پیرامون روش‌های پایش ایستا و پویا، ابزار دقیق و روش‌های تحلیلی مورد استفاده در هر یک از شیوه‌های مختلف مانیتورینگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اقدامات صورت گرفته در مورد پایش پل "مانسوری" ایتالیا در قالب یک مطالعه موردی تشریح شد.

گفتنی است اقدامات شرکت یادمان سازه به عنوان متولی مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌های شهر تهران، بر مطالعات و طراحی‌های کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران به عنوان اتاق فکر معاونت فنی و عمرانی استوار است. امسال براساس معیارهای بودجه مصوب و طرح ارائه شده از سوی این سازمان، 14 دستگاه پل برای اجرای عملیات مقاوم سازی در اولویت بوده‌اند که اقدامات اجرایی مربوط به آنها توسط پیمانکاران شرکت یادمان سازه ادامه دارد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: