جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 آذر 1395     
مدير عامل شركت كنترل آلودگي هواي تهران:
ميزان آلاينده كربن سياه در هواي تهران از ماه آينده رصد می شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدير عامل شركت كنترل آلودگي هواي تهران با اعلام اينكه به زودي با نصب تجهيزات كربن سياه در هواي تهران مانيتور می شود.

وحيد حسيني گفت:هدف ما اين است كه با اجراي معاينه فني و طرح كاهش ميزان كربن سياه كه يكي از اجزاي آلاينده پي ام دو نيم است و تاثير خطرناكي بر سلامت شهروندان مي گذارد را به حداقل برسانيم . حسيني افزود:از ماه آينده با نصب تجهيزات لازم تلاش مي كنيم كربن سياه در هواي تهران را حداقل در يك ايستگاه اندازه گيري كنيم زيرا انتظار داريم تا به مرور زمان و با اجراي طرح كاهش و حذف خودروهاي كاربراتوري، اين آلاينده خطرناك كه تاثير مستقيم بر افزايش بيماري هاي خطرناك در هواي تهران مي گذارد،كاهش پيدا كند . مدير عامل شركت كنترل آلودگي هواي تهران با اشاره به آثار اخذ معاينه فني در كاهش آلودگي هواي تهران گفت :اخذ معاينه فني خودروها و اجراي طرح كاهش در دوره زماني مشخصي اثر خود را بر آلودگي هواي شهرهاي بزرگ بر جاي مي گذارد.

حسيني افزود: تجارب جهاني در شهرهايي نظير لندن و برلين گوياي اين است كه معاينه فني خودروها و اجراي طرح كاهش سبب شده كربن سياه يا دوده كه خطرناك ترين آلاينده سمي هوا است در یک دوره زماني پنج ساله و در هر سال ١١ درصد كاهش پيدا كند.

وي با اشاره به اينكه آثار معاينه فني خودروها در كاهش آلاينده ها حداقل در يك بازه زماني ٥ ساله خود را نشان مي دهد،گفت : راهکارهایی همانند اخذ معاينه فني خودروها، طرح كاهش و نصب فيلتر دوده برای مقابله با آلاینده پي ام ده تهران كه همان گرد وخاك است و البته چندان خطرزا نيست موثر نيست .

مدير عامل شركت كنترل آلودگي هواي تهران تاكيد كرد: تلاش مدیریت شهری بر اين است كه كربن سياه يا دوده كه قسمت خطرناك آلاينده پي ام دونيم است و تاثير خطرناكي بر سلامت انسان ها دارد با اجراي معاينه فني و طرح كاهش به حداقل برسد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: