جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 آذر 1395     
فناوری برای اینکه هوشیارتررانندگی کنید

روزنامه ایران: رانندگی در خیابان‌های کلانشهرها و نیز جاده‌ها گاه بسیار سخت و طاقت فرسا می‌شود و نایده گرفته شدن علائم و هشدارهای ایمنی جاده‌ها بر دردسرهای رانندگان می‌افزاید.
 
برخی از رانندگان نیز مدعی هستند وقتی با شتاب برای رسیدن به مقصد خود در حرکت هستند گاه برخی از علائم را عملاً نمی‌بینند و ممکن است در محل‌هایی که سبقت گرفتن ممنوع است از دیگر خودروها سبقت بگیرند یا برخی اوقات سرعت مطمئنه را رعایت نکنند. این موضوعی است که مورد توجه کمپانی بزرگ خودروسازی فولکس واگن قرار گرفته است.
 
محققان این کمپانی معتقدند گاه رانندگان آنقدر حواسشان به کودکانشان که در صندلی پشت نشسته‌اند است که به کلی از علائم کنار جاده غافل می‌شوند و همین موضوع می‌تواند زمینه ساز تصادف شود. به همین دلیل این کمپانی می‌خواهد خودروهای جدید خود را به یک فناوری با عنوان Volkswagen Dynamic Road Sign Display مجهز کند تا رانندگان از بایدها و نبایدها و علائم کنار جاده و خیابان‌ها و بزرگراه‌ها بیشتر مطلع شوند.
 
این فناوری اطلاعات کاملی از وضعیت جاده را روی مانیتور مقابل چشم راننده منعکس می‌کند و به وی هشدار می‌دهد. این فناوری همیشه هوشیار است و با استفاده از اطلاعات یک دوربین که در جلوی خودرو نصب شده است، می‌تواند همه اطلاعات را در اختیار راننده قرار دهد. این سیستم می‌تواند علائم مربوط به سرعت در جاده، بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها و...را بخواند و همچنین محل‌هایی که در آنها سبقت غیرمجاز است و نیز اعلام پایان بزرگراه را به راننده یادآور شود.
 
با توجه به اینکه در هوای بارانی میزان سرعت خودروها باید از حد مجاز نیز کمتر باشد، این فناوری با کمک سنسورهای باران خود، به راننده هشدارهای لازم را می‌دهد تا با خودروی جلویی فاصله خود را حفظ کند. با توجه به اینکه ممکن است این فناوری خطاهایی نیز در اندازه‌گیری یا دیدن علائم جاده‌ای داشته باشد محققان تلاش داشته‌اند تا این فناوری با سیستم جهت‌یابی خودرو هماهنگ باشد و درصورت بروز مشکل، قبل از اعلام اطلاعات برای راننده، تصحیح می‌شود. هنوز زمان ورود این فناوری به بازار مشخص نیست.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: