جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 آذر 1395     
نقطه ضعف پرسپولیس نمایان شد/تصاویر

 اولین شکست  پرسپولیس در لیگ شانزدهم که توسط ذوب آهن رقم خورد، یک نکته را به خوبی نمایان کرد و معلوم شد برانکو روی نیمکت بازیکنان درجه یک و همسطح با بازیکنان اصلی ندارد و این مساله در ادامه لیگ و حتی لیگ قهرمانان آسیا برای سرخپوشان پایتخت دردسرساز خواهد شد.

 
قریب به دو ماه تا آغاز دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2017 باقی مانده و با مشخص شدن گروه های چهارگانه در منطقه غرب آسیا همه نمایندگان کشورمان رقبای خود را در این مسابقات شناسایی کردند. تیم پرسپولیس در گروه آخر در یکی از دشوارترین گروه ها قرار گرفته و باید با الهلال عربستان، الریان قطر و برنده دیدار تیم های امارات، هند و اردن بازی کند که به احتمال زیاد با تیم اماراتی (الوحده) بازی خواهد داشت.

* خارجی های بی مصرف
پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر 4 بازیکن خارجی به نام های رادوشویچ، پریموف، پولیانسکی و گولج داشت که البته گولج در میانه راه از این تیم جدا شد و تنها سهمیه آسیایی این تیم را برای یارگیری باز گذاشت تا برانکو بتواند در این فاصله با جذب یک بازیکن تیمش را تقویت کند.

رادوشویچ؛ این دروازه بان که در هفته های اخیر و در دوران مصدومیت بیرانوند مسئولیت حراست از دروازه پرسپولیس را برعهده داشته نشان داد ذخیره مطمئنی برای گلر اول تیم ملی مان است و می تواند در مواقع لزوم دست برانکو را بگیرد. هر چند روی آخرین گلی که منجر به اولین باخت پرسپولیس شد جایگیری خوبی نداشت و برخی هواداران این دروازه بان را مقصر می دانستند.

پریموف؛ بازیکنی بود که تا همین دو، سه بازی قبل، برانکو او را فقط زمانی به میدان می فرستاد که می خواست وقت های پایانی بازی را تلف کرده و خیلی نقش محوری در سیستم بازی پرسپولیس ایفا نمی کرد، ولی در چند بازی به اجبار بیشتر به کار گرفته شد اما همچنان بدون تاثیر بازی کرد.

پولیانسکی؛ یکی دیگر از اوکراینی هایی بود که وقتی به پرسپولیس پیوست خوردبین درباره نحوه حضورش در این تیم با تعجب حرف می زد و در این مدت هم کار خاصی برای برانکو و پرسپولیس انجام نداده است و شاید با گرفتن پولی هنگفت از جمع سرخپوشان جدا شود.

گولج؛ از همان ابتدا سرناسازگاری با مسئولان باشگاه را بنا نهاد و در نهایت هم بدون اطلاع قبلی از این تیم جدا شد تا به لیگ کره جنوبی برود، هر چند پرونده شکایت پرسپولیس از وی هنوز مفتوح است.

با این تفاسیر پرسپولیس اگر بخواهد با همین سه خارجی به مصاف الهلال عربستان و الریان قطر برود تقریبا باید هیچ حسابی روی بازیکنان خارجی اش باز نکند و همه توانش را برای بهره گیری از بازیکنان وطنی معطوف سازد مگر اینکه کادر فنی پرسپولیس در این فاصله با جذب یک بازیکن آسیایی تاپ بتوانند امیدوار باشند که در صورت لزوم برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان گلیم تیم را از آب بیرون بکشد.
 
 
 

* دو خروجی پرسپولیس در نیم فصل؛ یکی قطعی یکی غیررسمی
عالیشاه و نوراللهی دو بازیکنی هستند که هم نوع صحبت های شان با رسانه ها و هم نحوه به میدان فرستاده شدن شان از سوی برانکو، به مخاطب پرسپولیس می فهماند که رغبت و اراده ای برای حفظ این دو بازیکن در این تیم باقی نمانده است. البته رفتن نوراللهی قطعی شده است.

امید عالیشاه؛ تا همین فصل قبل چشم و چراغ پرسپولیس بود و پایه گذار همه حملات تیم از جناح چپ، حالا با حضور وحید امیری متوجه شده که می تواند دوران فوتبالی اش را در تیمی دیگر ادامه دهد.

احمد نوراللهی؛ برای سپری کردن دوران سربازی امروز و فردا باید به یک تیم نظامی می رفت با مدل نیمکت نشینی های مداومش در پرسپولیس متوجه شده به این مرحله از زندگی رسیده که باید به سربازی برود! او ظاهرا مذاکرات ابتدایی اش را هم با تراکتورسازی انجام داده و امیر قلعه نویی نیز نسبت به همکاری با این بازیکن ابراز علاقه کرده است و فقط صفحات تقویم هستند که دیر به دیر ورق می خورند تا هر چه زودتر شاهد تقویت دوباره نماینده تبریز باشیم.

این دو بازیکن در حال حاضر گزینه های جدی و قطعی برای جدایی از پرسپولسی محسوب می شوند و ظاهرا فقط باید در آسیایی کردن پرسپولیس باری از دوش سرخپوشان پایتخت برمی داشتند و بختی برای همراهی این تیم در لیگ قهرمانان ندارند.
 
 
 

* چالش احتمالی میان برانکو و کی روش
الکسي پوليانسکي، ابوالفضل درويشوند، علي عليپور، صادق محرمي، شهاب زاهدي، احمد نوراللهي و محمدامين آرام طبع نیمکت نشینان یکی دو هفته اخیر پرسپولیس هستند. با نگاهی سطحی به نیمکت پرسپولیس و توجه به این نکته که قرار است تیم ملی در روزهای پیش رو در ابتدای ماه اول زمستان اردوی نسبتا طولانی را در خارج از ایران برگزار کند می توان دریافت که پرسپولیس بار دیگر برای حضور در دور برگشت مسابقات لیگ برتر فرصتی برای تمرین گروهی با همه بازیکنانش در اختیار ندارد.
 
بیرانوند، طارمی، رضاییان، کامیابی نیا، انصاری، امیری و سید جلال حسینی 7 بازیکن پرسپولیس هستند که به احتمال زیاد برای این اردو در لیست دعوت شدگان کی روش خواهند بود. تصور اینکه برانکو بخواهد با آرام طبع و محرمی برای بازی با سایپای احیا شده (در تاریخ 21 دیماه) در آغاز دور برگشت، آماده رقابت با تراکتورسازی در صدر جدول شود هم هواداران این تیم را به وحشت می اندازد. البته فراموش نکنیم تیم ملی در تاریخ سوم فروردین هم یک بازی مهم با قطر در دوحه در پیش دارد و این در شرایطی است که پرسپولیس نیز در تاریخ 24 اسفند باید با الریان در قطر روبرو شود و شاید باید باز هم شاهد چالش بین کی روش و برانکو در روزهای پایانی سال باشیم!
 
 
 

* سروش پرسپولیسی می شود؟
برانکو باید پرسپولیس را تقویت کند. او باید سوم اسفند و در آغاز دور رفت لیگ قهرمانان آسیا با الهلالی بازی کند که چندین بازیکن تراز اول خارجی در اختیار دارد و بعید نیست در نقل و انتقالات زمستانی باز هم تیمش را تقویت کند. تا امروز تنها گزینه جدی مدنظر باشگاه پرسپولیس سروش رفیعی است که برانکو درباره اش به شکل جدی حرف زده است.
 
هافبکی که البته خودش در گفت و گویی که با دوربین نود داشت عنوان کرد می خواهد راهی لیگ های اروپایی شود. در رسانه ها هم گفته شده که پانیونیوس یونان و یک تیم سوئیسی خواستار به خدمت گیری این هافبک خوش تکنیک ایرانی هستند. تراکتورسازی هم در این میان بیکار ننشسته و به لحاظ اخلاقی شرایطی را برای رفیعی ایجاد کرده که این بازیکن دلش نمی آید این تیم را ترک کند. چون مدتی قبل که موضوع ممنوع الخروج بودن رفیعی به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت سربازی مطرح بود دوستان نزدیک به سرمربی و مدیرعامل تراکتورسازی ترتیبی دادند تا این مشکل سروش برطرف شده و از این حیث سروش به رغم اتمام قراردادش شاید بخواهد 4 ماه دیگر (تا اردیبهشت 96) هم کنار تبریزی ها بماند!
 
نقطه ضعف بزرگ پرسپولیس و چالش احتمالی برانکو و کی‌روش 
 
 
با این وصف پرسپولیس هرگز نمی تواند روی چنین بازیکنی که فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان با قدرت در پست تخصصی اش بازی می کنند حساب باز کند مگر آن که برانکو تحت هر شرایطی او را بخواهد و برای منطقه بازی اش هم فکری تازه در سر داشته باشد. نام سیامک کوروشی هم برای حضور در پرسپولیس مطرح بود که حضور او هم در پرسپولیس از سوی مدیرعامل سایپا رسما تکذیب شد! 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: