جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 آذر 1395     
نخبه ریاضیات جهان دراصفهان درگذشت

باشگاه خبرنگاران جوان: پروفسور ابراهیم اسرافیلیان، در سال 1314 در نجف‌آباد به دنیا آمد و دکترای ریاضی گرایش هندسه و دیفرانسیل خود را از دانشگاه سوتمیتون انگلستان اخذ کرد.
 
ریاست مؤسسه عالی آمار و انفورماتیک، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تربیت معلم، قائم‌مقامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عضویت در هیأت امنا و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) و ریاست هفت ساله بر دانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران از جمله سوابق انام برده محسوب می‌شود.
 
نخبه ریاضیات جهان
 
این عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه علم و صنعت ایران، دارای 6 کتاب و 57 مقاله در مجلات معتبر علمی جهان بوده و در سال‌های 97 و 98 میلادی به عنوان مرد علمی جهان در رشته ریاضی انتخاب شده است.
 
در اسفند ماه سال گذشته و در فصل اول از همایش فرهیختگان ماندگار شهرستان نجف‌آباد از این اعجوبه ریاضیات جهان و چهره مشهور بین‌المللی با حضور پرشور مردم و مسؤولان شهرستانی و استانی تجلیل به عمل آمد.
 
در این مراسم پروفسور ابراهیم اسرافیلیان به بلوغ جسمانی و فکری در افراد اشاره کرد و گفت: این بلوغ در برخی زود و در برخی دیرتر و برای بعضی‌ها نیز ممکن است اتفاق نیفتد؛ در دنیا کسانی که حکومت می‌کنند غالباً زودتر به این بلوغ فکری می‌رسند و برخی افراد مانند پیامبران و رهبران دینی و فکری جامعه برای همیشه بر ذهن انسان‌ها حاکم هستند.
 
این اعجوبه ریاضیات جهان با اشاره به این‌که کار علمی بسیار سخت است، می‌گفت: اگر در دنیای علم شمعی افروخته می‌بینید، جانی است که می‌سوزد.
 
و در تمام جلسات دائم حرفش این بود: هرجا می‌بینید شمعی برافروخته است بدانید که به دنبالش جانی سوخته است.
 
ابراهیم اسرافیلیان نخبه ریاضیات جهان، او که فرمول‌ها و نظام‌های سخت هندسی را تجزیه و تحلیل می‌کرد پس از دوران سخت بیماری در آخرین ساعات شب گذشته تسلیم اراده پروردگار گشت و دار فانی را وداع گفت.
 
تشییع جنازه این دانشمند بنا به وصیت خودش در شهر نجف‌آباد برگزار و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: