جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 آذر 1395     
افزایش بالغ بر70درصدی ایستگاه های مترو و حدود 80 درصدی واگن ها در دوره اخیر مدیریت شهری

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان اینکه تحریم ها برای متروی پایتخت هیچگاه تهدید نبوده و نخواهد بود، گفت: خوشبختانه در سال های گذشته توانسته ایم با توجه به همت متخصصان داخلی تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.

احمدی بافنده پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون مدیریت شهری تهران تمام تلاش خود را برای توسعه مترو به کار برده است، افزود: با تمام موفقیت های کسب شده اما تاکید می کنم توسعه مترو قطعا پشتیبانی و حمایت دولت را نیاز دارد.

وی با بیان اینکه دولت محترم 430 میلیارد تومان بدهی سنواتی به شرکت بهره برداری مترو دارد، گفت: این در حالی است ما به اداره مالیات 155 میلیارد تومان بدهی داریم. به این اداره گفته ایم که بدهی های دولت را با ما تهاتر کند اما اعلام کرده اند که این امکان وجود ندارد.

احمدی بافنده با اشاره به دستاوردهای 11 ساله متروی پایتخت گفت: خوشبختانه به لحاظ توسعه ریلی و راه اندازی خطوط فعال پیشرفت قابل توجهی داشته ایم. در سال 1383 ما تنها 70 کیلومتر خطوط مسافرگیر در تهران داشتیم اما دراین سالها این خطوط 100کیلومتر افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه مترو در سال 1384 تنها 34 ایستگاه فعال داشت، عنوان کرد: هم اکنون 106 ایستگاه فعال در متروی پایتخت داریم که این نشان داده است در این سالها تعداد ایستگاه ها حدود 5 برابر افزایش داشته است .

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران تصریح کرد: امروز 1280 واگن قطار در خطوط مترو فعالیت می کند که به نسبت سال 84 شاهد افزایش بیش از یک هزار واگن بوده ایم.

احمدی بافنده با اشاره به اینکه در سال 1384 تنها 240 میلیون رنکینگ جابه جایی با مترو داشته ایم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 700 میلیون جابه جایی داشته ایم و انشاالله تا سال آینده به یک میلیارد جابه جایی نیز خواهیم رسید .

وی با بیان اینکه بیش از 20 درصد سفرها درحال حاضر در پایتخت با مترو انجام می  شود، ادامه داد: حدود 23 درصد از جابه جایی ها در خط یک ، 27 درصد درخط 2 ، 6 درصد در خط 3 ، 25 درصد در خط 4 و 10 درصد در خط 5 صورت می گیرد .

احمدی بافنده اعلام کرد: اگر قطارهای جدید به ناوگان مترو افزوده شود قطعا خطوط تعداد سفر بیشتری را پوشش می دهند و می توانیم سرفاصله حرکت قطارها را نیز تا حدود بسیاری کاهش دهیم .

مدیرعامل سازمان بهره برداری متروی تهران با تاکید بر اینکه هم اکنون در حوزه زیست محیطی هیچ سیستم حمل ونقلی با متروی تهران قابل مقایسه نیست، گفت: قطعا توسعه خطوط متروی پایتخت می تواند تاثیربسزایی درکاهش آلودگی شهر تهران داشته باشد .

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تفخفیف ویژه بلیت مترو برای سربازان وظیفه نیز گفت: مسوولیت تعیین نرخ بلیت شرکت بهره برداری نیست و تخفیفات باید در قالب لایحه ای به شورای شهر ارسال و تصویب اعضای شورای شهر برسد. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: