جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 آذر 1395     
وزیر راه نتوانست نمایندگان راقانع کند

پایگاه اطلاع رسانی آناج: احمد علیرضا بیگی با بیان اینکه عصر دیروز جلسه نمایندگان آذربایجان‌شرقی با مسئولین وزارت راه و راه‌آهن بنابه درخواست آخوندی تشکیل یافت، ابراز داشت: وزیر راه در این جلسه همچون گذشته بر دخیل بودن خطای انسانی در وقوع حادثه تاکید داشت و با اشاره به ایجاد تردید عده‌ای در چگونگی خرید سامانه ATC، مدعی شد این اتهامات آن موقع هم مطرح گردید که بعد از بررسی مجلس، سازمان بازرسی کل و قوه قضائیه منجربه برائت شد.
 
وی ادامه داد: آخوندی در این جلسه برای بررسی مجدد موضوع اعلام آمادگی کرد و در عین حال از تصدیق وقوع خطای انسانی توسط کارشناسان فنی و کیفی خبر داد.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم با اعلام اینکه کارشناسان حاضر در جلسه از وقوع خطای انسانی اظهار تعجب می‌نمودند، عنوان کرد: آن‌ها می‌گفتند از اپراتوری که 20 سال سابقه و تجربه دارد بعید است مرتکب چنین اشتباه مهلکی شده باشد.
 
وی توضیح داد: نمایندگان نیز گزارش مربوطه به اداره‌‌کل ایمنی و سوانح راه‌‌آهن را در خصوص تعداد 4000 مورد خرابی سیستم ATC ظرف شش ماهه اول سال 95 ارائه کردند و خواستار پاسخگویی وزیر راه و مدیران راه‌آهن شدند.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان ساخت: پیش‌تر از صدور مجوز مربوطه به خاموش کردن سیستم ATC و حرکت به صورت دستی اظهار نگرانی شده بود اما مسئولین امر توجه نکردند و فاجعه قطار تبریز-مشهد به وقوع پیوست.
 
وی متذکر شد: با ارائه این گزارش کارشناسان تلاش داشتند اینگونه وانمود نمایند که اطباق خرابی در این گزارش صحیح نبوده بلکه موضوع خطای انسانی بوده و این اشتباه در لفظ می‌باشد.
 

بیگی در پاسخ به این سوال که آیا توضیحات وزیر راه قانع کننده بود، تاکید داشت: توجیهات مسئولین نتوانست ابهام‌زدایی کند و باتوجه به اینکه قانع نشدیم لذا همچنان بر لزوم استیضاح آخوندی مصریم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: