جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 آذر 1395     
شهرداری تهران با ساخت پارکینگ در همه جای شهر موافق نیست

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در طی برگزاری جلسه بین حوزه خدمات شهری شهرداری تهران و پلیس 18 مصوبه منعقد شد که بر اساس آن تعدادی از مسائل ترافیکی به صورت میدانی و کف خیابانی ساماندهی می شوند و این اقدام نتیجه مطلوبی در پی خواهد داشت.

مازیار حسینی اشاره به ترافیک سنگین بعد از ظهرهای پایتخت افزود: برای شناخت علل ترافیک سنگین در بعد از ظهرهای پایتخت کارگروه مشترکی متشکل از عناصر پلیس و کارشناسان ترافیک در حال بررسی این موضوع هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود 3 و نیم میلیون دستگاه خودرو و 2 میلیون و 300 هزار دستگاه موتورسیکلت پلاک تهران وجود دارد که تقریبا 3 الی 3 و نیم میلیون آنها در کف خیابان های پایتخت در حال تردد هستند، تصریح کرد: البته پیک ترافیکی در نیمه اول سال در 7 الی 8 ساعت توزیع می شود ولی در نیمه دوم سال و فصل سرما در 3 الی 4 ساعت توزیع می گردد که این یکی از علل عمده و اصلی تراکم خودروها و ترافیک سنگین در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه کلیه مسئولین و ارگان ها و حتی شهروندان باید در راستای ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی همکاری و مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: برای دستیابی به حمل و نقل عمومی پایدار، ایمن و مطمئن همکاری کلیه ارگان ها الزامی است و قطعا اعمال سیاست های محدودیتی در تردد خودروهای پایتخت (همچون شهرهای بزرگ جهان) می تواند راهکاری موثر و تاثیر گذار در کاهش بار ترافیکی باشد.

وی با اشاره به ساخت پارکینگ ها اذعان داشت: شهرداری تهران با ساخت پارکینگ در همه جای شهر موافق نیست چرا که افزایش تعداد پارکینگ ها و احداث آنها در تمام نقاط شهر می تواند به منزله تشویق شهروندان در استفاده از وسیله نقلیه شخصی در سطح شهر تلقی شود این در حالی است که شهرداری با ساخت پارک سوارها موافق است.

دکتر حسینی با بیان اینکه احداث پارک سوارها در مجاورت شبکه های حمل و نقل ریلی شهری و جابجایی آسان مسافران از مبدا به مقصد یکی از راهکارهای حائز اهمیت در کاهش بار ترافیکی و تقلیل استفاده از وسیله نقلیه شخصی است، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در برنامه ریزی های اصولی و کارشناسانه خود به دنبال ساخت پارک سوارهای بیشتر است البته در مقابل توسعه پارکینگ ها نیز بایستی با برنامه ریزی و سیاست های جدیدی انجام گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با اشاره به پارک حاشیه ای ابراز داشت: پارک حاشیه ای موضوعی است که هیچ کارشناس ترافیکی آن را تایید نمی کند و تنها راه آن این است که مدیریت پارک حاشیه ای در کنار نصب پارکومترها به سمت فرهنگ سازی در این زمینه پیش رود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: