جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 آذر 1395     
دکتر مازیار حسینی در افتتاح ایستگاه حسین آباد مطرح کرد:
مترو به عنوان یک وسیله انبوه بر، نقش ستون فقرات شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت را برعهده دارد

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران حاضر در مراسم افتتاح ایستگاه حسین آباد از خط 3 مترو تهران گفت: خوشبختانه امروز 106 ایستگاه مترو شهر تهرن افتتاح شد و تنها 2 ایستگاه دیگر در این خط باقی مانده تا پرونده تکمیل خط 3 به طور کامل بسته شود.

دکتر مازیار حسینی در ادامه افزود: خط 3 مترو تهران به عنوان طویل ترین و وسیع ترین خط مترو شهر تهران که مناطق شمالی و جنوبی را به هم متصل می کند و با وجود تقاطع هایی که با سایر خطوط دارد نقش ارزنده ای در جابجایی مسافرین خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: در پروژه خط 3 تمام سعی شهرداری تهران بر تامین واگن و قطار خواهد بود تا سرفاصله ورود به ایستگاه ها از 15 دقیقه به 4 دقیقه کاهش یابد البته عملا تا پایان سال جاری پرونده این خط بسته خواهد شد و ایستگا های باقی مانده افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما انتقال مسافرین از مبدا به مقصد و بالعکس است، خاطرنشان کرد: قاعدتا مترو به عنوان یک وسیله انبوه، بر نقش ستون فقرات شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت را برعهده دارد و این ستون نیازمند بازوهایی همچون تاکسی و اتوبوس برای تسهیل تردد شهروندان است و شهرداری تهران در چند خط اخیری که به بهره برداری رسیده اند اقدام به ایجاد ایستگاه های تاکسی و اتوبوس در مجاورت مترو نموده است.

وی اظهار داشت: مترو یکی از امن ترین وسایل نقلیه است که هم از نظر دقت و سرعت جایگاه بخصوصی از شبکه حمل و نقل عمومی را به خود اختصاص داده همچنین یک وسیله نقلیه قابل کنترل است چراکه با ترافیک سطحی شهر هیچگونه ارتباطی ندارد و به همین دلیل شهرداری تهران با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی تمام تلاش خود را بر توسعه این ناوگان گذاشته است.

دکتر حسینی اذعان داشت: امیدواریم با بهره بردای و افتتاح ایستگاه های جدید مترو بتوانیم خدمات رسانی مطلوبی به شهروندان در حوزه حمل و نقل شهری داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به خط 6 و 7 مترو ابراز داشت: مراحل حفاری خط 6 مترو به اتمام رسیده و تونل این خودرو در حد 96 درصد تکمیل شده و حوزه پوشش لاینی آن نیز بر روی 94 درصد می باشد همچنین حفاری 20 کیلومتر از فاز اول خط 7 مترو به پایان رسیده و مراحل روسازی، نصب تجهیزات و آماده سازی این ایستگاه ها در حال انجام است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: