جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 آذر 1395     
احمدی بافنده مطرح کرد؛
ارتقای کیفی مترو در گرو یکپارچه‌سازی است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: در حال حاضر بزرگترین قرارداد صنعتی ما برای تولید قطعات مترو، بومی سازی با دانشگاه صنعتی شریف است.

محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به تلاش مترو برای خودکفایی و بومی سازی در تولید قطعات، اظهار داشت: امروزه با در اختیار داشتن 40 میلیون جوان، دارای جوان ترین ظرفیت در کشور هستیم که باید از این نیروها برای پیشرفت و توسعه کشور بهره ببریم و به فرموده مقام معظم رهبری به خود کفایی صنعتی دست یابیم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت داخلی کشور چه در صنعت و چه از نظر نیروی انسانی به بهترین نحو ممکن استفاده شود و در این راستا سعی می‌شود تا مترو در حمل ونقل، جلوه ای ملی در خودکفایی صنعتی باشد.

احمدی بافنده با اشاره به  برگزاری سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو افزود: این نمایشگاه 23تا 25 آذر ماه در محل نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) با حضور 150 قطعه ساز داخلی در زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: با شناختی که از کشور داریم، اگر از دانش فنی بهترین استفاده را کنیم، هم قادر به تأمین نیازهای داخلی هستیم و هم بدلیل داشتن نیروی کار ارزان تر، می توانیم صادر کننده نیز باشیم.

وی در ادامه در رابطه با یکپارچه سازی تولید کنندگان گفت: یکپارچه سازی تولید کنندگان باعث می شود به استاندارهای جهانی نزدیک تر شویم و با اینکه در کشور هم اکنون برای سیستم مترو دارای استاندارد داخلی هستیم، با ایجاد استاندارد ملی و بومی‌سازی ظرفیت موجود را افزایش دهیم.

بافنده عنوان کرد: بومی سازی در صنعت قطعه سازی توسط استانداهای ملی و یکپارچه سازی بسیار ضروری بوده، زیرا مردم هر روز با این صنعت سروکار دارند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو بیان داشت: ما امروز در زمینه مترو، بدون ارتباط با دانشگاه موفق نبوده و بزرگترین قرارداد صنعتی با دانشگاه شریف بسته شده است، به طوری که 2 میلیارد تاکنون برای پروژه های بومی سازی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: صنعت مترو دانش پایه است و در حوزه حمل و نقل ریلی، 8 کلانشهر مصوبه دارند تا توسط وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری استاندارد سازی شوند به طوری که در حال حاضر سیستم حمل و نقل ریلی شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند و باید یکپارچه سازی نیز صورت گیرد.

بافنده با بیان اینکه براساس مصوبه وزارت کشور باید هزار کیلومتر در ایران خط مترو ایجاد شود، تصریح کرد: یکپارچه سازی هنوز در ایران به صورت کامل شکل نگرفته و اگر باهمکاری دستگاه های مربوطه این کار انجام شود، نیاز کشور تأمین خواهد شد و حتی باعث رفع موانع در بکارگیری تسهیلات می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو گفت: در حوزه غیر نقلیه 30 تا 40 درصد توان ساخت داخلی وجود دارد و بخشی از آن ها بومی سازی شده و هم اکنون 630  پله برقی در ایستگاه ها نصب شده است.

وی تأکید کرد: یکپارچه سازی در اصل به معنای این است که مؤسسه استاندار و یا اتحادیه ای در کشور وجود داشته باشد که این مرجع موضوع استاندارد قطعات تولیدی را تأیید کند.

بافنده در مورد دستاوردهای پیشین این نمایشگاه گفت: تاکنون دستاوردهای خوبی طی این دو دوره از نمایشگاه ایجاد شده ولی باز هم جای پیشرفت دارد و هنوز کاملأ رضایت بخش نیست.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو اظهار کرد: برندهای مختلفی از شرکت های واگن سازی در کشور وجود دارد و یک شرکت چینی نیز در این زمینه سرمایه گذاری کرده است و در بخش واگن سازی، تجهیزات، تعمیرات و نگهداری پیشرفت هایی در زمینه بومی سازی صورت گرفته است.

وی درباره راه اندازی خط مترو در غرب تهران برای سهولت شهروندان این محدوده ادامه داد: با راه اندازی خط 6 و7 مترو دسترسی شهروندان از شمال غرب تهران به جنوب شرق و شرق راحت تر صورت می گیرد و مردم جنوب شرق با خط 4 می توانند به سایر خطوط دسترسی داشته باشند، همچنین در شمال تهران با افتتاح خط7، می توانند به دیگر خطوط و مناطق دست یابند.

بافنده بیان کرد: خانم ها نیز هم اکنون در اتاق کنترل و مرکز فرمان مترو مشغول به کار هستند و باید شغلی برای آنان در نظر گرفته شود که متناسب با شأن، موقعیت، شرایط جسمانی و تحصیلات آن ها باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مترو فعلا تخصصی است و به همین دلیل زیاد بزرگ و فراگیر نیست، خاطر نشان کرد: اگر در سال های بعدی شلوغ شود ، به شهر آفتاب انتقال می یابد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در پایان گفت: در حال حاضر ناوگان خطوط مترو به 105 رام قطار ( رام به معنی7 تعداد واگن است) نیاز دارد، همچنین فرهنگ استفاده از مترو باید در جامعه افزایش یابد که در این کار آموزش و پرورش، صدا و سیما نقش مهمی را ایفا می کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: