جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 مهر 1393     
تقدیر از دریاچه شهدای خلیج فارس بین 20پروژه برتر کلان شهرهای جهان

به گزارش گروه کلان شهرها شهرداری نیوز،در جریان یازدهمین کنگره جهانی سازمان کلان شهرهای های جهان ( Metropolis ) از پروژه بزرگ دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) تقدیر شد.

در یازدهمین کنگره جهانی سازمان کلان شهرهای های جهان (Metropolis) که در حیدرآباد هند برگزار شد، از پروژه دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) تقدیر شد. این پروژه از سوی هیات داوران مترو پلیس جزو بیست پروژه برتر کلان شهرهای جهان در سال 2014 شناخته شد و با اهدای لوحی از سوی رییس مترو پلیس و شهرداران برلین، پاریس، ژوهانسبورگ، و حیدرآباد هند به معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران به عنوان نماینده شهرداری پایتخت از این پروژه تقدیر شد.

نکته حایز اهمیت در این لوح تاکید بر نام خلیج فارس از سوی سازمان بین المللی مترو پلیس است که نشانگر هوشمندی مدیریت شهری در انتخاب نام برای این دریاچه مصنوعی در قطب تفریحی گردشگری پایتخت-منطقه22- است.

 هیات داوران متشکل از 17 داور تمام ابعاد این دریاچه را شامل آب، زیرساخت ها و... مورد بررسی قرار داده است.

براساس این گزارش هیات مدیریت شهری تهران به سرپرستی محمود صلاحی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری که به منظور شرکت در این اجلاس به حیدرآباد سفر کرده اند با شهرداران حیدرآباد و دهلی نو دیدار و گفت وگو کردند. در این دیدار طرفین بر توسعه همه جانبه روابط شهری تاکید نمودند.

همچنین هیات شهرداری تهران در ملاقات با رییس هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت LT هند در دهلی نو، ظرفیت های همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک در زیر ساخت های مهم شهری از جمله توسعه خطوط مترو،تصفیه و بازیافت فاضلاب با هدف تولید و تامین آب خام برای مصارف کشاورزی و فضای سبز را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار طرف هندی که دارای تجارب گسترده ای در طراحی و ساخت پروژه های مهم و بزرگ شهری مانند مترو، ساختمان، فرودگاه ، نمایشگاه، جاده، پل و سایر حوزه های فنی را دارد، به حضور و سرمایه گذاری در توسعه شهری تهران ابراز علاقه کرد.

در یازدهمین کنگره جهانی متروپلیس محمود صلاحی معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر و گشتاسب مظفری معاون بین الملل مرکز ارتباطات وبین الملل شهرداری تهران به نمایندگی از شهردار و مدیریت شهری تهران شرکت نمودند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: