جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 18 آذر 1395     
دولت باید به تامین زیرساخت های نوسازی خودروهای فرسوده کمک کند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی با اشاره به لایحه هوای پاک گفت: لایحه هوای پاک در مجلس شواری اسلامی مطرح شد و پس از تایید کمیسیون انرژی به صحن علنی مجلس ارجاع داده شده است.

هدایت الله خادمی افزود: اجرای لایحه هوای پاک نیازمند ایجاد هماهنگی بین کلیه دستگاه های اجرایی همچنین حمایت و همتی جمعی و همگانی در سطح ملی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از طرح های زیست محیطی که در گذشته برای کاهش آلودگی هوا مطرح شده اند پس از تصویب به نتیجه ای مطلوب ختم نشدند، عنوان کرد: لایحه هوای پاک و اجرای موفقیت آمیز آن نیازمند مدیریت یکپارچه و مشخص است تا به نتیجه ای مطلوب ختم گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: پراکندگی موضوع زیست محیطی آلودگی هوا بین چندین ارگان مختلف موجب بروز خلل در دستیابی به هوایی پاک در کلان شهرها بالاخص پایتخت شده است.

وی اظهار داشت: وجود خودروهای فرسوده، واردات خودروهای غیر استاندارد و استفاده از سوخت های بی کیفیت موجب تشدید آلودگی هوا در کلانشهرها شده است بنابراین باید نظارتی دقیق و کنترلی همگانی از طریق مدیریتی حرفه ای بر این بخش ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ده ها هزار تن گوگرد وارد فضای مورد استنشاق شهروندان می شود و تولید نفت و گاز در تشدیدمیزان آلودگی هوا موثر است، بیان کرد: آلودگی هوای کنونی موضوعی همگانی است که دامن گیر جوامع مختلف شده و رفع آن در گرو عزمی جدی و مدیریتی یکپارچه است.

خادمی با اشاره به اینکه آلودگی هوا در سطح جهانی باعث شده سازمانهای بین المللی برخی کشورها را موظف به کنترل میزان آلودگی و نظارت بر آلاینده ها کنند، اذعان داشت: متاسفانه آلودگی هوای موجود که تعطیلی هایی را در پی داشته موجب وارد آمدن ضررهای هنگفتی به اقتصاد کشور شده است بنابراین باید یک سازمان مشخص مسئولیت کنترل و نظارت بر آن را برعهده گیرد تا میزان آلودگی به حد قابل توجهی کاهش یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی  در پایان در رابطه با تسریع در خروج و تعویض خودروهای فرسوده ابراز داشت: دولت باید به تامین زیرساخت های تعویض خودرو فرسوده و خروج آن از سیستم حمل و نقل کمک کند و برای آن تسهیلاتی در نظر گیرد تا مالکان بتوانند نسبت به نوسازی خودرو فرسوده خود اقدام نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: