جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 آذر 1395     
برگزاری رزمایش طرح زمستانه 95 :
اجرای طرح زمستانه 95 در راستای کاهش تعداد سوانح ترافیکی است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، رئیس پلیس راهور ناجا در رزمایش طرح زمستانه 95 در پیست آبعلی گفت: اجرای طرح زمستانه با هماهنگی، همکاری، همدلی و برنامه ریزی بین کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط طی چند سال متوالی است که انجام می شود.

سردار تقی مهری در ادامه این رزمایش افزود: هدف از برگزاری این مراسم ایجاد شرایط مناسب و مطلوب جاده ای برای کلیه شهروندان است که در سطح جاده ها در حال تردد و سفر هستند البته با توجه به شرایط جوی هر ساله از آذر ماه شاهد نزولات آسمانی برف و باران هستیم و این باعث خوشحالی همه مردم است ولی باعث لغزندگی جاده ها می شود بنابراین برنامه ریزی برای برقراری نظم در این ایام خصوصا در مناطق کوهستانی بسیار مشکل است.

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای طرح زمستانه در راستای تامین رفاه حال همه عزیزان در سطح جاده ها و درون شهرها انجام می شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: طرح زمستانه پلیس راهور از 17/9/95 آغاز و تا 20 اسفند ماه سال جاری با هماهنگی کلیه ارگان های خدماتی ادامه پیدا خواهد کرد البته در صورت مساعد نبودن شرایط جوی اقدام به تمدید طرح و ادامه دار شدن آن خواهد شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه هماهنگی ها و برنامه های انجام شده در سال جاری به نسبت سال گذشته مطلوب تر شده است و امیدواریم بتوان به خوبی طرح را به سرانجام رساند.

سردار مهری عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از 100 گردنه برفی در سطح 29 استان کشور وجود دارد طرح زمستانه در این استانها به صورت سراسری اجرا خواهد شد لذا با به کارگیری نیروهای مجرب، همکاری کلیه ارگانها و استقرار شبانه روزی آنها آماده ارائه خدمات مناسب به هموطنان عزیز هستیم.

وی در ادامه گفت: تمام تلاش و برنامه ریزی کلیه ارگان های اجرایی طرح ترافیکی زمستانه 95 بر کاهش تعداد سوانح ترافیکی و تقلیل تعداد جان باختگان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در 7 ماهه سال 95 میزان جان باختگان حوادث و سوانح جاده ای به تعداد 278 نفر کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: کاهش میزان جان باختگان حوادث جاده ای در سال جاری به نسبت سال گذشته دستاورد مهم و حائز اهمیت همکاری کلیه دستگاه ها است و امیدواریم به طور مداوم شاهد کاهش سوانح رانندگی و جاده ای باشیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش جان باختگان سوانح جاده ای نشان دهنده رعایت قوانین و مقرارت از سوی شهروندان است، افزود: با همکاری و هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پی نصب دوربین های کنترل هوشمند، توانسته ایم جاده های اصلی کشور را به طور سراسری تحت پوشش قرار دهیم و با انجام این مهم تا حد امکان از بروز حوادث رانندگی پیشگیری کنیم.

وی اذعان داشت: در زمستان سال گذشته شاهد جان باختن حدود 3 هزار و 487 نفر در سوانح و تصادفات جاده ای بودیم که علل عمده آن تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

وی با بیان اینکه رانندگی در شرایط لغزندگی جاده و وجود برف کاملا متفاوت با شرایط خشک است، ابراز داشت: 3 هزار و 487 نفر در سال گذشته در تصادفات جاده ای جان خود را باختند که 23 درصد از آن به علت تخطی از سرعت مطمئنه، 15 درصد به دلیل انحراف به چپ و 34 درصد به علت عدم توجه به جلو بوده است.

وی افزود: به شهروندان عزیز توصیه می کنیم قبل از سفر آماده یک سفر ایمن شوند و وسیله نقلیه خود را از نظر سلامت و تست معاینه فنی مهیا سازند البته باید از نظر گرمایش، روشنایی، تست لاستیک و همراه داشتن زنجیر چرخ و آذوقه مناسب در سفر مطمئن شوند.

سردار مهری با اشاره به اینکه شهروندان در هنگام سفر در ایام برودت هوا حتما سوخت کافی به همراه داشته باشند، اشاره کرد: پلیس راهور ناجا با همکاری کلیه ارگان های ذیربط آماده اجرای طرح ترافیکی زمستانه جهت برقراری ایمنی در سطح جاده ها و برقراری نظم و انضباط ترافیکی از مبدا تا مقصد سفر شهروندان را دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان رزمایش طرح زمستانه 95 اذعان داشت: با آرزوی توفیق در اجرای طرح ترافیکی زمستانه سال 95 امیدواریم در این ایام شاهد کاهش سوانح جاده ای و جان باختن هموطنان عزیزمان باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: