جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 مهر 1393     
خوراکی که پیرترتان می کند

آریا: «چيزهايي که مي خوريد روي پوست شما اثر مي گذارد، چه خوب و چه بد.» اين را دکتر «آريا استاد» مي گويد، يکي از اعضاي آکادمي پوست شناسي آمريکا. البته هيچ غذايي يک شبه شما را پير يا جوان نمي کند، اما خوراکي هاي نامناسب به مرور زمان روي پوست و دندان تان اثر بد مي گذارد.

اگر از اين خوراکي ها دوري کنيد يا در خوردن شان تعادل به خرج دهيد، به شما کمک مي شود تا ظاهرتان همان قدر جوان بماند که خودتان جوان هستيد:

- شکلات و شيريني: اگر بيش از چيزي که بدن بتواند فرآوري کند، قند بخوريد، قند اضافه با پروتئين ها ترکيب مي شود و در نهايت مي تواند به پروتئيني که محافظ پوست است، آسيب برساند.

- الکل: يک کبد سالم يعني يک پوست سالم. علاوه بر اين، الکل آب بدن را خشک مي کند و باعث بدخوابي مي شود که اين هم سرعت پير شدن را بيش تر مي کند.

- گوشت زغالي: قسمت سياه شده روي همبرگر يا گوشت، براي پوست مضر است چون التهاب زا است و اين التهاب به کلاژن (همان پروتئين محافظ پوست) آسيب مي رساند.

- غذاهاي شور: ممکن است توي غذاي تان نمک نريزيد، اما باز هم باعث نمي شود نمک وارد بدن تان نشود. در خيلي از غذاهاي کنسرو شده از سديم به عنوان نگهدارنده استفاده شده. اين سديم مي تواند آب بدن را بگيرد و باعث شود ظاهري پف کرده داشته باشيد.

- گوشت هاي فرآوري شده: سوسيس، کالباس و اين دست خوراکي ها حاوي سولفيت و ديگر نگهدارنده ها هستند که مي تواند در نهايت باعث تسريع پير شدن پوست شود. نمک موجود در آنها هم باعث پف کردن مي شود. جاي اين جور چيزها را در ساندويچ تان با مرغ عوض کنيد؛ يا دست کم از آنها کمتر بخوريد و هر وقت سراغ شان مي رويد، همراه با سبزيجات زياد مصرف کنيد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: