جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 آذر 1395     
دیدار قائم مقائم معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با خانواده شهیدان طوقانی

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور در منزل خانواده‌ای که دو شهید و دو جانباز تقدیم انقلاب و کشور کردند، با این خانواده دیدار و گفت‌وگو کرد.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به همراه معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 5 و جمعی از مدیران منطقه ، با حضور در منزل شهیدان سعید و محمد طوقانی در جریان وضعیت خانواده این شهیدان بزرگوار قرار گرفت.

علی محمد نائینی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در منزل این خانواده ایثارگر و قهرمان پرور، در فضایی گرم و صمیمی پای صحبت‌های آنها نشست و با ابعاد شخصیتی شهید قهرمان سعید طوقانی بیش از پیش آشنا شد.

در این دیدار، خانواده شهیدان و جانبازان طوقانی، بخشی از خاطرات تصویری شهید سعید طوقانی که در دوران جنگ تحمیلی با وجود سن کم، قهرمان ورزش باستانی کشور بودند را به نمایش گذاشتند.

شهید سعید طوقانی در سال 48 متولد شد و در همان سنین کودکی توانست با زدن 300 دور چرخ ورزش باستانی در 3 دقیقه رکوردی جاودان از خود بجای بگذارد و در سال 58 طی حکمی از سوی رییس وقت فدراسیون ورزش‌های باستانی به سرپرستی بخش نوجوانان باستانی منصوب شود.

وی در سال 63 راهی جبهه شد و در آن زمان، در زورخانه پادگان دو کوهه و پیک گردان انجام وظیفه کرد و در نهایت در 22 اسفند سال 63 در شرق دجله و در عملیات بدر، به مقام والای شهادت رسید.

دیگر شهید این خانواده محمد طوقانی است که در سال 42 متولد شد و در سال 60 به عضویت سپاه درآمد و در زمان جنگ، جانشین فرمانده گردان حنین شد. وی در سال 62 در فکه و در عملیات والفجر 1، مفقودالاثر شد، اما در نهایت در سال 74 در کاشان و در زورخانه این شهر آرمید.

از این خانواده همچنین علیرضا طوقانی جانباز 70 درصد در عملیات طریق القدس و حمید طوقانی جانباز 20 درصد در عملیات کربلای پنج، به یادگار مانده‌اند.

در پایان از خانواده این بزگوار تقدیر بعمل آمد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: