جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 آذر 1395     
خودروهای دیزلی در چهار شهر دنیا ممنوع می شوند

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، حتی قبل از تقلب دیزلی فولکس واگن، خودروهای سواری دیزلی در آمریکا محبوبیت نداشتند.

اما در بخش های دیگری از دنیا مخصوصا اروپا، خودروهای دیزلی یکی از انتخاب های خریداران بوده اند. اما با افزایش نگرانی ها در مورد آلودگی هوا و تقلب دیزلی این خودروساز آلمانی، این رویه تغییر کرده است.

اخیرا شهرداران چهار شهر دنیا شامل آتن، مادرید، مکزیکو سیتی و پاریس از برنامه های خود برای منع خودروها و وانت های دیزلی تا سال 2025 خبر داده اند.

این توافق برای منع خودروهای دیزلی در نشست دوسالانه مدیران شهری در مکزیک تصویب شده است. هم چنین در انگلستان یک کمپین برگزار شده تا شهردار لندن نیز این ممنوعیت دیزلی را اجرا کند.

این شهرداران علاوه بر توافق برای منع خودروهای دیزلی متعهد شده اند تا استفاده از خودروهای هیبریدی، هیدروژنی و برقی را ترویج کنند.

کمپین مقابله با خودروهای دیزلی تغییر بزرگی برای شهرهای اروپایی به شمار می رود. قبلا خودروهای دیزلی به خاطر آلایندگی پایین دی اکسید کربن و بهره وری سوخت بالا که منجر به کاهش قیمت سوخت می شد، توسط دولت های اروپایی ترویج می شدند.

این امر مخصوصا در فرانسه بسیار رواج داشت که اکنون اقدامات بسیار جدی را در برابر خودروهای دیزلی اتخاذ کرده است.

Anne Hidalgo، شهردار پاریس گفت تصمیم دارد تمام خودروهای دیزلی را از خیابان های پاریس دور کند و ممنوعیت تمام خودروهای احتراق داخلی ثبت شده قبل از سال 2010 را نیز تصویب کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: