جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 مهر 1393     
رشد 300 درصدی واگذاری زمین

 

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان،«محمدرضا صادقی» در جلسه‌ی ستاد سرمایه‌گذاری مستقر در شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: در 6 ماهه‌ی نخست سال، 54 فقره قرارداد واگذاری زمین با صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی و خدماتی استان منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، ادامه داد: در این مدت بالغ بر یک میلیون و 361هزار و 384 مترمربع زمین به قراردادهای منعقد شده اختصاص داده شده است.

صادقی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این قراردادها زمینه‌ی اشتغالزایی 3469 نفر بصورت مستقیم در شرکت شهرک‌های صنعتی استان فراهم می‌شود، یادآور شد: بیشترین شمار قراردادهای منعقده مربوط به شهرک صنعتی شاهرود و بیشترین میزان واگذاری زمین نیز مربوط به شهرک صنعتی سمنان بوده است.

 وی هم‌چنین اظهار کرد: میزان رشد اختصاص زمین برای سرمایه‌گذاری در 6 ماهه‌ی نخست سال، در مقایسه با همین مدت در 6 ماهه‌ی نخست پارسال، نشان از رشدی بیش از 300 درصدی این مهم دارد که رشد صعودی این امر با تدابیر دولت «تدبیر و امید» ادامه دارد.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان هم‌چنین از تمدید اعطای تشویقات جدید بمنظور حمایت و ترغیب سرمایه‌گذاران برای استقرار در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: تمدید این تشویقات، که به پیشنهاد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و تأیید وزیر انجام شده است توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابلاغ شده است و تا پایان اسنفدماه برای حمایت سرمایه‌گذاران اعمال می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه پیش از این تشویقات تا پایان شهریورماه بوده است، گفت: تمدید این مشوق‌ها نشان حمایت همه‌جانبه دولت «تدبیر و امید» از تولید و تلاش برای برطرف کردن موانع سرمایه‌گذاری است. که امید می‌رود با لایحه‌ی جدید دولت در حمایت از تولید، شاهد رونق واحدهای صنعتی و رشد اقتصادی و در نتیجه اشتغال پایدار باشیم.

وی اعمال 10 درصد تخفیف واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیربرخوردار و 5 درصد تخفیف در واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برخوردار را از مهم‌ترین این مشوق‌ها برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان افزایش زمان بازپرداخت متقاضیان واحدهای صنعتی از 30 به 36 ماه، اعطای یک سال تنفس برای مناطق غیربرخوردار و 6 ماه تنفس برای مناطق برخوردار را از دیگر حمایت‌ها و مشوق‌های جدید سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی اعلام کرد.

صادقی خاطرنشان کرد: دیگر حمایت‌ها و مشوق‌های موجود نیز که در گذشته اعمال می‌شد، هم‌چنان به قوت خود باقی است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: