جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 آذر 1395     
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران:
کمپین محیط زیست شهری فرصتی برای تفکر در آینده محیط زیستی پایتخت است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، ولی الله شجاع پوریان، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تاکید بر مشکلاتی که امروز گریبان شهر تهران را گرفته، گفت: کمپین محیط زیست شهری برای شهروندان پایتخت فرصت لحظه‌ای تفکر برای آینده این شهر را فراهم می‌کند، فرصتی که شاید در شلوغی و هیاهوی کاری این کلانشهر غنیمت باشد.

 

ولی‌الله شجاع‌پوریان با بیان اینکه امروز به دلیل بی‌توجهی به محیط زیست و ایجاد مخاطرات محیط زیستی فراوان در شهر تهران از جمله آلودگی هوا زندگی در تهران ناممکن شده است، ادامه داد: می‌توان گفت تهران 24 ساعته زیر بمباران شیمیایی مواد آلاینده قرارگرفته‌است و برای همه شهروندان به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر سالمندان، کودکان و بانوان به شهری بی دفاع تبدیل شده است.

به گفته او بی تردید آغاز کمپین محیط زیست شهری با شعار "شهر تازه" می‌تواند با فرهنگ‌سازی مناسب شهری تازه و محیط زیست تازه ای را برای حیات شهروندان تهران ایجاد کند بنابراین باید در این راستا از ظرفیت حضور هنرمندان استفاده کرد و با استفاده از ابزار هنر که بیشترین تاثیر را دارد، پیام‌های موثر را به مردم منتقل کرد.

شجاع‌پوریان با اشاره به اینکه بی‌تردید این اقدام ارزشمند است و در کوتاه مدت و بلند مدت تاثیرات مثبت خود را در جامعه خواهدگذاشت، گفت: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نیازمند ایجاد باورهای صحیح و نهادینه کردن آنها هستیم و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم و باورهای غلط را تصحیح کنیم.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تاکید براینکه امروز همین باورهای غلط مشکل‌ساز شده بنابراین در شهر شاهد تردد خودروهای تک‌سرنشین و آلودگی هوا هستیم، ادامه داد: اگر این فرهنگ‌سازی که برای داشتن هوای پاک در شهر نیاز استفاده از حمل و نقل عمومی هستیم، انجام شود یک عادت اشتباه تصحیح شده و با یکی از منابع آلاینده هوا مقابله کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید یک نکته آموزنده بارها و بارها تکرار شود تا در ذهن مخاطب تثبیت شود، افزود: قطعا در مسیر گرفتن نتیجه مطلوب از این کمپین نیازمند استمرار آن هستیم تا به صورت تدریجی عادت‌ها و باورهای اشتباه تصحیح شوند.

به گفته شجاع‌پوریان امروز در پایتخت در هر فصلی با معضلات محیط زیستی خاصی از جمله استفاده بیش از حد انرژی و... مواجه هستیم که نیازمند فرهنگ‌سازی است تا با رفتارهای مسئولانه شهروندان بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم لذا تشکیل چنین کمپین‌هایی به صورت دائمی و همیشگی لازم است.

این عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تاکید بر گسترش دایره نفوذ کمپین‌های محیط زیستی گفت: باید پیام‌های محیط زیستی مداوم به ما شهروندان گوشزد شود تا با ایجاد باورهای مناسب محیط زیست را به عنوان میراثی بزرگ سالم به آیندگان تحویل دهیم. باید بدانیم برای زندگی در این شهر نیازمند تغیر رفتارهای نادرست محیط زیستی خود هستیم تا با ایجاد شهر تازه فرصت زندگی در تهران ایجاد شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: