جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 آذر 1395     
به مناسبت روز جهانی معلولین اعلام شد:
مناسب سازی هزار مقطع از معابر جنوب تهران در سال های اخیر

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، شهردار منطقه 20 از مناسب سازی 200 مقطع از معابر منتخب این منطقه جنوبی خبرداد و گفت: با احتساب 991 موقعیتی که در سال های اخیر انجام شده است، تاکنون بیش از یک هزار مورد مناسب سازی ویژه معلولین و نابینایان داشته ایم.

سید احمد صفوی با بیان این مطلب افزود: تسهیل دسترسی معلولین و نابینایان به معابر شهری از مهمترین اولویت های مدیریت شهری در سال های اخیر بوده که در این راستا بالغ بر 200 موقعیت در 8 معبر منتخب این منطقه جنوبی در سال جاری انجام شده است و به زودی این معابر به عنوان معابر الگویی معرفی می شوند.

صفوی با اشاره به اینکه معابر منتخب منطقه 20 از محل های پرتردد و موقعیت های مهم شهری محسوب می شوند، گفت: بلوار امام حسین(ع) به عنوان معبر منتخب منطقه ای و خیابان های شیرمحمدی، کمیل، سیزده آبان، قدس، مدرس، شهید عربخواری و شهید رستگاری از معابر منتخب نواحی هفتگانه این منطقه جنوبی هستند.

وی رعایت پیوستگی و همسطحی معابر و نحوه اتصال آن به خطوط عابر پیاده برای تردد آسان معلولین و نابینایان را از اصول مناسب سازی ها برشمرد و افزود: همسطح سازی و رفع زوائد فیزیکی در مسیر پیاده روها، نصب کفپوش های شیاردار ویژه نابینایان، مناسب سازی های ترافیکی در ایستگاه های حمل و نقل عمومی، احداث رمپ های تردد معلولین و نصب تابلوهای ویژه پارک خودروی افراد کم توان جسمی از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

صفوی با اشاره به مجموعه اقدامات مدیریت شهری با محوریت مناسب سازی معابر طی سال های اخیر، گفت: حوزه های عمران و ترافیک مدیریت شهری منطقه 20 طی سال های اخیر به ترتیب 428 و 563 مورد مناسب سازی ویژه معلولین و نابینایان داشته اند که با احتساب 200 موقعیت معابر منتخب، تاکنون مجموعا بیش از یک هزار نقطه برای تردد معلولین و نابینایان همسطح سازی شده است، تا دسترسی افراد کم توان جسمی و سالمندان به معابر شهری بیش از پیش شود.

وی ادامه داد: این طرح در روستاهای محدوده حریم نیز به اجرا رسیده و موارد شناسایی شده در روستاهای غنی آباد، طالب آباد، محمودآباد، قلعه نو و زمان آباد مناسب سازی شده اند.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: مناسب سازی معابر شهری همچنان در دستور کار مدیریت شهری این منطقه است و شهروندان نیز می توانند موارد درخواستی را از طریق سامانه 137 به اطلاع مدیریت شهری برسانند، تا در دستور کار قرار بگیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: