جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 آذر 1395     
آخرین وضعیت دو زندانی ایرانی درکنیا

خبرگزاری دانشجو: هادی فرج‌وند سفیر ایران در کنیا درباره جزییات اخرین پیگیری ها گفت: در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶ دو وکیل ایرانی به نام های عبدالحسین صفایی و سید نصرالله ابراهیمی از اساتید دانشگاه و وکلای رسمی دادگستری که از سوی خانواده دو زندانی ایرانی در کنیا به منظور پیگیری و مشاوره حقوقی زندانیان مذکور به نایروبی سفر کرده اند، در بازگشت از دیدار با زندانیان، به درخواست نیروهای امنیتی یک طرف ثالث به اتهام فیلم برداری متوقف و تحویل پلیس کنیا شدند.
وی گفت: این دو نفر پس از پاسخ به سوالات پلیس و با پیگیری های بعمل آمده و رفع سوءتفاهم آزاد شدند. اما متاسفانه سوء استفاده و ورود برخی طرف ثالث به این موضوع، منجر به بازداشت مجدد دو وکیل مزبور از سوی پلیس کنیا در روز پنج شنبه شد.
فرج وند ادامه داد: متاسفانه این خبر با دروغ پردازی ها ی مورد حمایت طرف ثالث در رسانه ها و مطبوعات منتشر شد و حتی این دو وکیل را که با پاسپورت عادی بارها به کنیا سفر کرده اند، به دروغ دیپلمات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.
سفیر ایران در کنیا تصریح کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در نایروبی با اظهار تاسف شدید از انتشار چنین اخبار بی اساس و سوء استفاده رسانه ای از آن، اعلام می دارد این اخبار و تحرکات با هدف تخریب روابط دوستانه و رو به توسعه جمهوری اسلامی ایران و کنیا صورت گرفته است و از دولت کنیا انتظار دارد اقدامات موثری برای روشن سازی افکار عمومی و جلوگیری از سوء استفاد ابزاری از این گونه اتفاقات را به عمل آورد. 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به هویت شناخته شده وکلای مذکور، روند رسیدگی به این رویداد تحت تاثیر خبرسازی های بدخواهان روابط دو کشور قرار نگرفته و با پیگیری جدی و تعامل مسئولانه دولت و قوه قضائیه کنیا، دو شهروند ایرانی فوراً آزاد شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: