جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 آذر 1395     
همزمان با روز جهانی مقابله با ایدز انجام می شود؛
استقرار 3 دستگاه اتوبوس اطلاع رسانی ایدز در مناطق از 13 تا 30 آذرماه

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به برنامه های مدیریت شهری همزمان با روز جهانی مقابله با ایدز گفت: قرار است از تاریخ 13 لغایت 30 آذرماه 3 دستگاه اتوبوس اطلاع رسانی ایدز در مناطق مختلف پایتخت مستقر شوند.

سمانه زمانی با بیان اینکه بر اساس آمارها درصد بالایی از مبتلایان به بیماری ایدز در کشورهای در حال توسعه و کم‏تر توسعه یافته حضور دارند، اظهار کرد: روند رو به رشد شهرنشینی و تراکم جمعیت در کشورهای در حال توسعه بدون توجه به زیرساخت های مناسب سبب افزایش آسیب های اجتماعی چون کمبود امکانات بهداشتی، افزایش اعتیاد به مواد مخدر و مواد روانگردان، افزایش رفتارهای پرخطر، افزایش آمار بزه و... می شود.

وی با تاکید بر اینکه ایدز تنها مشکل بهداشتی و درمانی نیست، بلکه به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی زندگی فرد مبتلا و اطرافیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: شهرداری تهران با هدف آگاه سازی و ارتقا حس مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان نسبت بیماری ایدز به دنبال رفع تبعیض ها و برچسب های موجود از مبتلایان، بسترسازی و جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه است.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری در تلاش است با تمام ظرفیت شهری، ظرفیت های مردمی، ظرفیت های دولتی و غیر دولتی و به خصوص نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی گامی موثر در راستای مهار همه گیری اچ آی وی بردارد. به طور حتم، این امر با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زود هنگام ، درمان و حمایت از مبتلایان امکان پذیر است.

به گفته زمانی اداره کل سلامت شهرداری تهران به منظور اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان،  آموزش های متنوعی را در قالب کارگاه های آموزشی با عنوان پیشگیری از رفتارهای پرخطر با تأکید بر اطلاع رسانی و آموزش درخصوص ایدز در سطح  خانه های سلامت در سطح مناطق مختلف  برگزار می کند.

وی همچنین از استقرار 3 دستگاه اتوبوس اطلاع رسانی همزمان با روز جهانی مقابله با ایدز خبر داد و عنوان کرد: با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران سه دستگاه اتوبوس اطلاع رسانی ایدز از تاریخ سیزدهم تا سی ام آذر ماه 95 هر روز از ساعت 10 تا 18 آماده ارائه خدمت در مناطق مختلف هستند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: خدمات اتوبوس ها شامل آموزش، اطلاع رسانی و مشاوره در خصوص پیشگیری از ابتلا به ایدز، انجام تست رایگان و توزیع اقلام اموزشی است و طبق زمان بندی مشخص اتوبوس ها در تمامی مکان های پیش بینی شده حضور پیدا خواهند کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: