جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 9 آذر 1395     
شهردار منطقه 8 در بازدید از مدرسه استثنایی بشارت:
درک مبتلایان به اوتیسم باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، شهردار منطقه 8، در بازدید از مدرسه استثنایی "بشارت" با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری انجام کارهای زیر بنایی برای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر است؛ گفت: درک مبتلایان به اوتیسم باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

بهمن نوری با حضور در مدرسه استثنایی "بشارت"  با اعلام این مطلب گفت: مشارکت شهرداری در مدارس با رویکرد ایجاد بستر مناسب جهت تربیت دانش آموزان متعهد، انقلابی و  هویت شهروندی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، 400 دانش آموز مبتلا به اوتیسم در شهر تهران وجود دارد که از این میان تنها 200 نفر در مدارس اوتیسم تحصیل می کنند؛ افزود: امید است با کمک خیرین بتوانیم مشکل کمبود فضاهای آموزشی برای کودکان مبتلا به اوتیسم مرتفع سازیم.

شهردار منطقه8، با اشاره به رویکرد اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهارداشت: مدارس پایگاه های تعلیم و تربیت در سطح محلات به شمار می روند.

وی با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش و شهرداری تصریح کرد: مدیریت شهری و آموزش و پرورش در زمینه های فرهنگی و فرهنگ سازی می توانند به کمک یکدیگر بیایند.

شهردار منطقه 8، با بیان اینکه در این زمینه  نیاز به همکاری بیش از پیش خانواده ها و هیات امنای مدارس داریم، اظهار داشت: در این زمینه بناداریم دانش آموزان  مطلع به حقوق شهروندی  و اخلاق و آداب رفتار شهروندی را کنیم

در ادامه شهردار منطقه 8، از مدرسه دولتی و استثنایی "پیام نو" که ویژه کودکان کم توان ذهنی بود، نیز بازدید کرد.

نوری در این بازدید تصریح کرد: بیماری کم توان ذهنی نوعی اختلال رشدی است كه با رفتارهای ارتباطی ، كلامی غیر طبیعی مشخص می شود . علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می كندو علت اصلی آن ناشناخته است؛ این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تأثیر می گذارد

همچنین در جریان این بازدید شهردار منطقه8،  از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این  مرکز آموزشی قرار گرفت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: