جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 آذر 1395     
مصوبات کمیسیون زیربنایی دولت برای کاهش آلودگی اجرایی نشده است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات مشترک دولت و مدیریت شهری در رسیدگی به وضعیت آلودگی هوای شهر تهران نتیجه داده است، گفت: شهرداری تهران تمام توان خود را برای انجام مصوبات کمیسیون زیربنایی دولت انجام داده است.

 ناصر امانی با اشاره به اینکه مسئولیت بحث کاهش آلودگی هوا به کمیسیون زیربنایی دولت سپرده شده است، در این باره گفت: مسئولیت این کار به معاون اجرایی رئیس جمهور سپرده شده است، به طوری که کمیسیون زیربنایی، جلسات متعددی را تشکیل داده است که از شهرداری تهران نیز در این جلسات دعوت بعمل آمده و معاونین شهردار در آن حضور دارند.

وی افزود: هر وظیفه ای که کمیسیون زیر بنایی دولت برای کنترل و کاهش آلودگی هوای تهران در چارچوب قانون و وظایف شهرداری به مدیریت شهری محول کرده، به انجام رسیده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران خاطر نشان کرد: این کمیسیون تاکنون مصوباتی داشته است اما تنها زمانی می توان از این جلسات نتیجه گرفت که این مصوبات به طور کامل اجرا شود.

ناصر امانی با بیان اینکه یکی از مصوبات مهم این کمیسیون ممنوعیت تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری بوده است، افزود: هر موتورسیکلت به اندازه پنج خودرو پیکان آلودگی تولید می کند اما کافی است در این مورد، مردم قضاوت کنند و ببینند روزانه در فروشگاه های موتور سیکلت تا چه اندازه این موتورها فروش می رود و پلاک می شود.

معاون شهردار تهران افزود: بر اساس مصوبات کمیسیون زیربنایی دولت، مقرر شد شهرداری تهران استفاده مردم از موتورهای برقی را ترویج کند به طوری که این ایده خود شهرداری تهران بود و دوستان دولت استقبال کردند و معاونت حمل و نقل با وزارت صنعت و معدن جلسه گذاشت و در نهایت سه بار نمایشگاه برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ترویج فرهنگ فروش و استفاده از موتور سیکلت هیبریدی، با بانک شهر قرار دادی بسته شد که که اگر کسی داوطلب خرید این موتورها است وام بگیرد و دو میلیون تومان هم یارانه پیش بینی شد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اعلام کرد: اقدامات شهرداری تهران برای تروج خرید موتورسیکلت هیبریدی تنها یک سوی کار است چرا که باید در ابتدا محدودیت در تولید و فروش موتورسیکلت ارزان کاربراتوری ایجاد شود و جلوی تردد آنها گرفته شود، اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز موتورسیکلت ارزان در اختیار مردم قرار می گیرد، تصریح کرد: به طور حتم در این شرایط کسی رغبت نمی کند با شرایط سخت موتور هیبریدی بخرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: