جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 آذر 1395     
در صورت ضرورت فروش آرم ترافيك روزانه و هفتگي متوقف خواهد شد

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل ونقل ترافيك شهرداری تهران ضمن اعلام اينكه تا اطلاع ثانوي طرح زوج وفرد تا ساعت 19 شب اجرا خواهد شد گفت: با توجه به اينكه اوج پديده وارونگي هوا در اواخر پاييز و اوايل زمستان قرار دارد،تابع تصميمات كميته اضطرار آلودگي هوا در جهت سلامت شهروندان هستيم و در صورت احساس ضرورت وتصويب كميته اضطرار آلودگي هواي تهران فروش آرم طرح ترافيك روزانه را متوقف خواهيم كرد .

مازيار حسيني با اشاره به پديده وارونگي هوا در پاييز و زمستان گفت :افزايش ساعت زوج وفرد تا 19 عصر تصميم كميته اضطرار آلودگي هوا است و با توجه به برودت و آلودگي هواي تهران اين تصميم براي كنترل آلودگي هوا مفيد است . حسيني با اشاره به فروش آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي در زمستان امسال گفت: فروش آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي بر اساس ضرورت و بر اساس نياز شهروندان انجام خواهد شد، اما شهرداري تهران تابع مصوبات كميته اضطرار است و در صورت تصويب اين تصميم ،فروش آرم طرح ترافيك روزانه را متوقف خواهيم كرد.

وي با تاكيد بر اينكه اواخر آذر و اوايل دي ماه پديده وارونگي هوا افزايش پيدا مي كند،گفت: طبق تصميم كميته اضطرار آلودگي هوا براي كنترل وارونگي هوا در روزهاي آينده افزايش ساعت طرح زوج وفرد تا اطلاع ثانوي ادامه خواهد داشت و احتمالا این تصمیم حداقل تا پايان دي ماه ادامه پیدا کند.

به گفته معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران، خودروها سهم عمده اي در افزايش آلودگي هواي تهران داشته و مسلما با جلوگيري وكنترل انباشت آلاينده ها درشهر مي توان به سمت هواي پاكيزه تر گام برداشت . حسيني در ادامه با تاكيد بر اينكه اين سبك محدوديت ها در كشورهاي پيشرفته نيز اعمال مي شوند،گفت :حجم خودروهايي شخصي بيشتر از ظرفيت معابر و خيابان هاي شهر تهران است و به همين دليل اعمال محدوديت براي تردد خودروها در شهر تهران ضروري است.

وي با تشريح اقدامات لازم براي كنترل آلودگي هواي تهران گفت :استفاده از سوخت پاك ،خروج خودروهاي فرسوده از سيستم حمل ونقل ،ساخت و افزايش ساخت خودروهايي با كيفيت واستاندارد،حذف موتور سيكلت هاي فرسوده و استفاده از موتور سيكلت برقي به همراه توسعه حمل ونقل عمومي مي تواند در دراز مدت بر هواي شهر تهران تاثير گذار باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: