جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 آذر 1395     
باید افراد خاطی در بحث سانحه برخورد دو قطار مجازات شوند

به گزارش گروه حوادث ترافیکی شهرداری نیوز، یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : در صورت عمدی بودن این ماجرا ، باید با کلیه پرسنل راه آهن و وزارت راه و شهرسازی و افراد خاطی برخورد قانونی شود و در صورت سهوی بودن با افرادی که دچار اشتباه شده اند برخورد خواهد شد .

باید افراد خاطی در بحث سانحه برخورد دو قطار مجازات شوند سید جواد حسینی کیا دبیراول کمیسیون مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : دلیل اصلی سانحه برخورد قطار در جاده سمنان – مشهد نقص فنی و بی توجهی  اعلام شده و باید عمدی یا سهوی بودن آن بررسی شود.

وی در ادامه افزود: در صورت عمدی بودن این ماجرا ، باید با کلیه پرسنل راه آهن و وزارت راه و شهرسازی و افراد خاطی برخورد قانونی شود و در صورت سهوی بودن با افرادی که دچار اشتباه شده اند برخورد خواهد شد .

حسینی کیا تصریح کرد : در صورتیکه علت حادثه غیر استاندارد بودن تجهیزات ، واگن ها و قطار اعلام شود علاوه بر وزارت راه و شهرسازی کشور ، سازمان استانداردنیز برای تهیه گزارش هایی مبنی بر ارائه مجوز استاندارد به این تجهیزات باید توضیحاتی را ارائه دهد .

دبیراول کمیسیون مجلس شورای اسلامی افزود: با تشکیل کمیته ویژه سانحه قطار در جاده سمنان _ مشهد به محض مشخص شدن دلایل نهایی این حادثه با افراد خاطی و کارمندان مستقر دراین حوزه برخورد قانونی خواهد شد .

وی تاکید کرد : هرگونه عواملی که بیانگر مقصر بودن وزارت صنعت مبنی بر واردات غیر قانونی واگن ها و یا هر موضوعی که دلیل بر تخلف وزارت صنعت معدن تجارت کشور نیز وجود داشته باشد کمیته ویژه ای برای ارائه گزارش های لازم در کمیسیون صنعت تشکیل می شود تا دلایل اصلی این حادثه مشخص شود .

حسینی کیا در پایان گفت : اما باید به این امر نیزتوجه داشته باشیم برای ارتقای صنایعی مانند واگن سازی و تجهیزات لازم قطارهای داخلی مشکلات بسیاری به عنوان موانع و سد راه پیش رو این حوزه مانند رکود اقتصادی، تحریم های داخلی و خارجی، نبود بسترهای حمایتی و منابع مالی وجود دارد و باید با رفع این مشکلات، این حوزه را به دلیل رفع خسارت های جانی و مالی ارتقا دهیم .  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: