جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 آذر 1395     
مسئولیتی برای احداث همراه سرای بیمارستان ها نداریم اما اگر مکان مناسب بدهند اقدام می کنیم

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 6 با بیان اینکه شهرداری تهران مسئولیتی برای احداث همراه سرای بیمارستان ها ندارد بلکه مستقیما زیر نظر وزارت بهداشت است، گفت: متاسفانه باتوجه به پیگیری ها و استعلام های شهرداری از بیمارستان های دولتی منطقه تاکنون به دلیل کمبود فضا جواب مثبتی در این خصوص دریافت نکرده ایم.

مسئولیتی برای احداث همراه سرای بیمارستان ها نداریم اما اگر مکان مناسب بدهند اقدام می کنیم/پذیرش همراهان تمام

عظیم بابایی در خصوص همراه سرای بیمار جوادالائمه در منطقه 6 که مسئولیتش با شهرداری است، گفت: این همراه سرا با ظرفیت 120 تا 125 تخت پذیرای همراهان بیماران است که تقریبا هر شب ظرفیت این مکان تکمیل است. بیشترین همراهان بیماران نیز از مرکز طبی کودکان و بیمارستان امام خمینی(ره) هستند که به علت حجم جمعیت نمی توانیم ظرفیت این مرکز را به بیمارستان های دیگر اختصاص دهیم.

شهردار منطقه6 با اشاره به اینکه به علت سردی هوا در نیمه دوم سال از بیمارستان های دیگر نیز موارد زیادی به ما مراجعه می کنند، اضافه کرد: به دلیل کمبود ظرفیت و فضا در این مواقع همراهان بیماران که عمدتا از شهرستان های دور یا مناطق محروم کشور به دلیل عدم بضاعت مالی کافی مراجعه می کنند را حتی گاهی در نمازخانه بیمارستان ها، آشپزخانه ها، اتاق های اداری و حتی دفتر مدیریت شب ها اسکان موقت می دهیم.

وی با بیان اینکه به علت حجم جمعیتمراجعه کنندگان نیازمند افزایش مراکز دیگری در داخل و اطراف بیمارستان های سطح منطقه هستیم، ادامه داد: متاسفانه باتوجه به پیگیری ها و استعلام های شهرداری اما از آنجایی که بیمارستان ها فضای کافی ندارند، از بیمارستان های دولتی جواب منفی دریافت کرده ایم. حتی ملکیت همراه سرای جوادالائمه(ع) نیز استیجاری بوده و هزینه اجاره بها را شهرداری پرداخت می کند.

بابایی درخصوص اطلاع رسانی برای مراجعه همراهان بیماران به این همراه سرا گفت: این افراد می توانند با مراجعه به مددکاری بیمارستان ها و دریافت نامه از بخش پذیرش مربوطه، شب ها در این همراه سرا مستقر شوند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران مسئولیتی برای احداث همراه سرای بیمارستان ها ندارد و این موضوع مستقیما زیر نظر وزارت بهداشت است، اظهار کرد: باتوجه به برپایی بیش از 80 چادر مسافرتی به صورت روزانه در محورها و خیابان های منتهی به بیمارستان امام خمینی(ره)، شهرداری نسبت به احداث این همراه سرا اقدام کرده و این موضوع در سریع ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفت. این در حالیست که وزارت بهداشت قرار بود در داخل بیمارستان ها نسبت به احداث همراه سراها اقدام کند اما به دلیل محدودیت فضا در داخل بیمارستان ها این پروژه نتیجه ای نداشت.

شهردار منطقه 6 با بیان اینکه باتوجه به مشکلات عدیده همراهان بیمارستان های دیگر نیز می توانند به این مرکز مراجعه کنند، تصریح کرد: همراهان بیمارستان های فیروزگر، مرکز قلب تهران و همچنین بیمارستان شریعتی نیز می توانند در صورت داشتن ظرفیت در همراه سرای جوادالائمه اسکان یابند. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: