جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 مهر 1393     
اوباما: پیروزی بر داعش آسان نیست!

ایسنا: باراک اوباما در دیدار با فرماندهان ارتش آمریکا درباره "جنگ مشکل " موجود با داعش به بحث و گفتگو نشست و نظامیان آمریکایی هشدار دادند که حملات هوایی به تنهایی نمی‌تواند مانع تسلط تروریست‌ها بر شهر کوبانی شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با فرماندهان ارشد نظامی این کشور در پنتاگون گفت: پیروزی بر داعش کار آسانی نیست اما ائتلاف بین‌المللی می‌تواند با این گروه در عراق و سوریه مقابله کند.

وی افزود: حملات هوایی ما و شرکایمان ادامه خواهد یافت. این مأموریت مشکل تداوم خواهد داشت. همان‌طور که از ابتدا گفتم این مسأله‌ای نیست که یک‌شبه حل شود.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: یک توافق گسترده و فراگیر نه‌تنها در منطقه بلکه در میان دیگر کشورهای جهان وجود دارد که داعش تهدیدی برای صلح، امنیت و نظام جهانیست و عملکرد وحشیانه آنها باید مورد برخورد قرار گیرد.

سخنگوی پنتاگون نیز با ارائه گزارشی از نبرد در کوبانی گفت: نیروی هوایی آمریکا به تنهایی نمی‌تواند این شهر را از حملات داعش محافظت کند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون تأکید کرد: در حملات هوایی به مواضع داعش حمله شد اما بدون پشتیبانی نیروی زمینی پیامدها و نتایج این حملات محدود بوده و نیروی زمینی باید تکمیل کننده بمباران‌های هوایی باشد.

کربی گفت: حملات هوایی به تنهایی موثر نیستند و نمی‌توانند شهر کوبانی را نجات دهند. ما به خوبی از این مساله آگاهیم و بارها این مهم را تکرار کرده‌ایم. در نهایت یک نیروی زمینی موثر قادر خواهد بود به همراه ما داعش را شکست دهد اما این کار به زمان احتیاج دارد.

به گفته کربی، این امر بدون وجود یک شریک قادر، توانا و مصمم در عرصه میدانی در داخل سوریه ممکن نخواهد شد.

وی افزود: تا زمانی که نیروهای محلی در عرصه میدانی جایگاه خود را پیدا نکنند احتمال اینکه شهرهای دیگر توسط داعش سقوط کند وجود دارد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: