جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 آذر 1395     
رئیس ستاد محیط زیست وتوسعه پایدار خبر داد:
حضور پررنگ و داوطلبانه شهروندان در حل مشکلات محیط زیستی محلات

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، کانون های محیط زیست باید به قدری توانمند شوند که ضمن افزایش روحیه مطالبه گری قادر به رصد فعالیت دستگاههای  مختلف باشند.

کارگاه مدیریت مصرف آب در حاشیه دومین کنفرانس ملی مدیریت کلانشهرها با رویکرد محیط زیست با موضوع مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست  و با حضور دبیران کانونهای محیط زیست محلات برگزار شد.

محمد مهدی گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید جهت پیشبرد اهداف محیط زیستی بخشهای مشارکتی را در این حوزه تقویت کنیم گفت: یکی از فعالیت های تاثیر گذار که هم اکنون در سطح محلات در قالب کانون محیط زیست اجرا می شود حضور داوطلبانه و آگاهانه مردم در مشارکتهای محیط زیستی جهت برطرف کردن معضلات محیط زیستی  محله و بهبود مدیریت آن است.

وی در ادامه افزود: کانونهای محیط زیست باید به قدری توانمند شوند که ضمن افزایش روحیه مطالبه گری  در بهبود وضعیت محیط زیست محلات مشارکت موثر داشته و حتی قادر به رصد فعالیت دستگاههای مختلف باشند.

گلمکانی با اشاره به اینکه انجام اقدامات هر چند کوچک در سطح محلات می تواند تمرینی باشد برای حضور پررنگ مردم و خیرین در حل مشکلات محله خودشان، اظهار داشت: تاکنون  حدود 15 هزار نفر عضو کانونهای محیط زیست محلات شده اند که می توان با تشکیل اتاقهای فکر در کانونها جهت درک کامل مسیر و متعهد شدن به موضوعات محیط زیستی  اقدامات و فعالیتهای محیط زیستی را به صورت مطلوبتری به پیش ببرند.

در ادامه موسوی دبیر ستاد راهبری مدیریت محلات شهر تهران گفت: رشد متوازن زمانی حاصل می شود که همه باهم هماهنگ باشند و همسو در یک جهت حرکت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه  شهرداری تهران از یک نهاد صرفا خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است، گفت: یکی از شاهکارهای حوزه مدیریت شهری  جهت رسیدن به توسعه پایدار حضور مردم به عنوان رکن اساسی در همه فعالیت ها و اقدامات است، لذا تاسیس سرای محلات  ظرفیتی است که در اختیار مردم گذاشته است و باید از آن به نحو مطلوبی استفاده کرد.

لازم به ذکر است در ادامه نشست کارگاه آموزش مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست با تاکید بر موضوع آب محلات شهر تهران برگزار گردید.

در ادامه ژما جواهری پور دبیر کانون منطقه 20 به تشریح راهکارهای موثر در آموزش محیط زیست در حوزه کودکان و نوجوانان به ویژه در بحث آب پرداخت و خانم حقیقی دبیر یکی از محلات منطقه 21 به عنوان جوانترین دبیر کانون محلات به ضرورت پرداختن به موضوعات محیط زیستی و ایجاد حس تعلق در کودکان و نوجوانان به ایراد سخنرانی پرداخت.

در پایان حامد زرتاختی دبیر کانونهای محیط زیست منطقه 16 متن پیمان نامه کمپین من یک زیست بانم را قرائت نمود. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: