جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 آذر 1395     
آثار آلودگي هوا بر روي رفتار شهروندان از نظر يك روان شناس:
آلودگي هوا باعث كاهش آستانه تحمل

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، يك روان شناس با تأكيد بر اين كه آلودگي هوا مي تواند روي آستانه تحمل مردم تأثير داشته باشد، گفت: اين در حالي است كه متأسفانه آستانه تحمل شهروندان در شهر شلوغی مانند تهران به ويژه هنگام رانندگي، به خودي خود پايين است.

دكتر امير هوشنگ مهيار افزود: به طور قطع، آلودگي هوا بر روي رفتار شهروندان و از دست دادن كنترل افراد، أثرگذار است و اين تأثيرگذاری بر روي پايين آوردن آستانه تحمل و افزايش خشم و در نتيجه بروز نزاع نقش دارد.

وي با اشاره به اين كه عواملي مثل آلودگي هوا و ترافيك، باعث ايجاد استرس در ميان افراد مي شود و افرادی كه در معرض اين عوامل قرار دارند، با كوچك ترين محركي رفتار خشونت آميز از خود بروز مي دهند، اظهار كرد: به طور سنتي، تراكم جمعيت خود به خود به عنوان يك عامل مؤثر در ايجاد فشار و استرس مطرح مي شود.

اين روان شناس در پايان با تأكيد بر اين كه در شهرهاي پر جمعيت و مناطقي از شهرها كه پر تراکم تر هستند، دعوا و رفتارهاي پرخاشگرايانه نيز بيشتر است، خاطرنشان كرد: همچنين وضعيت اقتصادي و اجتماعي از جمله عواملي محسوب می شوند كه در بروز اين گونه رفتارها می توانند مؤثر باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: