جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 آذر 1395     
صرفه جویی ٥٢٠ ميليارد تومانی سوخت در سال گذشته به واسطه استفاده مردم از مترو

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون پشتيباني شرکت بهره برداری مترو تهران با تشریح آمارهای سال  گذشته، اعلام کرد: استفاده شهروندان از مترو تهران در سال 94 سبب 520 میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت شده است.

محمد منتظري با اعلام اینکه جابه جایی هر مسافر با مترو بیش از نیم لیتر درمصرف سوخت صرفه جویی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: توسعه خطوط مترو تهران يكي راهكار اصلي براي كنترل آلودگي هواي تهران وحل معضل ترافيك شهري محسوب مي شود چرا که مترو تنها مد حمل ونقلي است كه توسعه آن سبب صرفه جويي در هزينه هاي جاري جامعه می شود.

وی با تاكيد بر اينكه توسعه وتكميل خطوط مترو به كنترل آلودگي هواي تهران كمك مي كند، گفت: بايد به سمت توسعه حمل ونقل عمومي، پاك و انسان محور حركت كنيم تا از یک سو معضل آلودگي هواي پايتخت را كنترل كنيم و از سوی دیگر با تردد خودروهاي شخصي، شاهد گره هاي ترافيكي در شهر نباشيم .

معاون پشتيباني شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به نقش مترو در كنترل ترافيك شهر تهران گفت: موفقيت شبکه مترو در این است که سایر سیستم های حمل نقلی مانند اتوبوس های تندرو، ال آر .تی و تاکسی هم پوشانی داشته باشند و به عبارت دیگر سیستم های حمل ونقلی دیگر باید به شکل عمود کلیه مسافران را از نقاط مختلف تهران جمع آوری کرده و به مترو برسانند.

منتظری افزود : اگر هزینه صرفه جویی در وقت مردم را معادل ساعتی هزار تومان محاسبه کنیم ، خواهیم دید سفر با مترو سبب شده است که در طول يك سال 797 میلیارد تومان در هزینه های اتلاف وقت مردم صرفه جویی شود به طوری که این صرفه جویی درباره سایر هزینه های جاری جامعه نیز صدق می کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: