جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 آذر 1395     
سازمان بهره وری انرژی ایران با ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران هم پیمان شد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، تفاهم نامه مشترک همکاری بین ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و سازمان بهروه وری انرژی ایران(سابا) به امضا رسید.

محمد مهدی گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست گفت:هدف از این تفاهم نامه ترویج اصلاح الگوی مصرف انرژی در سرای محلات شهر تهران است.

وی در ادامه اظهار داشت: موضوعاتی شامل ارائه خدمات مشاوره و برگزاری مشترک کارگاه های آموزشی، همایش ها و نشست های تخصصی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی مانند ممیزی انرژی، معاینه فنی موتورخانه ها، ابزارها و تجهیزات کاهنده مصرف، اصلاح الگوی مصرف در ساختمان ها از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه افزود: یکی از مهمترین وظایف شهرداری، برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای بهینه سازی مصرف انرژی در حوزه مدیریت شهری است.

ایشان یادآور شد: اعلام نیازهای آموزشی و دوره های تخصصی، برنامه ریزی آموزش برای سرای محلات و کانون های محیط زیست مناطق 22گانه شهر تهران با هماهنگی سابا از مهمترین تعهدات ستاد محیط زیست شهرداری تهران در این تفاهمنامه به شمار می رود.

گلمکانی با تاکید بر اینکه اساس فعالیت ستاد محیط زیست بحث سلامت مردم است، از برگزاری یک کمپین تبلیغات محیط زیست شهری با هدف تامین سلامت جامعه و محیط زندگی در سطح شهر تهران در آذرماه سال جاری خبر داد

ایشان در پایان گفت: امیدواریم این همکاری ها گام موثری به سوی بهبود کیفیت شهر تهران و همچنین ارتقای سطح زندگی و سلامت شهروندان باشد.

در ادامه مراسم مهندس سجادی رئیس سازمان بهره وری انرژی ایران با اشاره به اساس تفاهم نامه خاطرنشان ساخت: ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی به شهرداری تهران و سرای محلات مناطق 22گانه، تهیه سرفصل و محتوای آموزشی درباره موضوع تفاهم نامه و تامین مدرس از تعهدات سابا است.

مدیرعامل سابا گفت: دو مساله انرژی و محیط زیست ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و جدایی ناپذیرند.

به گفته سجادی، سال گذشته اوج بار مصرفی برق کشور به 52 هزار مگاوات رسید که در این زمینه سابا 100 میلیون رشته لامپ پربازده در سطح کشور توزیع کرد که حاصل آن کاهش دو هزار مگاوات از اوج بار در شبکه بود.

وی در پایان افزود: بیش از 50% مصرف انرژی در حوزه ساختمان است که سابا به تنهایی قادر به مدیریت آن نیست، از این رو، مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها همکاری دیگر ارگان ها و مهمتر از آن مشارکت آحاد جامعه را می طلبد.

در اختتامیه این مراسم محمدمهدی گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار و سیدحسین سجادی مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران، تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه ترویج اصلاح الگوی مصرف انرژی در محلات شهر تهران را امضا و مبادله نمودند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: