جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 آذر 1395     
مدیریت یکپارچه آلودگی هوا یکی از راهکارهای اساسی در دستیابی به هوایی پاک است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه هوای پاک گفت: کلیات طرح لایحه هوای پاک در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب شده و برخی از جزییات این طرح که دارای اشکال بود در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است لذا پس از اصلاح در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

بهروز بنیادی افزود: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارائه دهنده اصلی لایحه هوای پاک بوده و امیدواریم با تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس شاهد کاهش آلودگی هوا و دستیابی به هوای پاک در کشور باشیم.

وی با اشاره به لزوم وجود مدیریت یکپارچه آلودگی هوا تصریح کرد: برقراری مدیریت یکپارچه آلودگی هوا یکی از راهکارهای اساسی در دستیابی به هوایی پاک است ،لذا امیدواریم سازمان های محیط زیست و استاندارد توجه ویژه ای به این مسئله داشته و در این راستا اقدامی مطلوب انجام دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان کشور به طور ناخودآگاه اقدام به بخشی نگری می کنند و به مسئله کاهش آلودگی هوا توجه بسیاری ندارند، بیان کرد: مبحث سوخت و تولید آلایندگی خودروها از سالیان قبل به عنوان یک مسئله اصلی مطرح بوده ولی تاکنون اقدامی کاربردی برای ارتقای کیفیت و ایمنی تولیدی خودروها و کاهش میزان مصرف سوخت آنها انجام نشده است.

وی اظهار داشت: رفع مشکلات صنعت خودروسازی و ارتقای کیفیت و استاندارد تولیدی آن در راستای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها بالاخص پایتخت نیازمند همکاری و مسئولیت پذیری کلیه ارگانهای اجرایی است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا ضررات هنگفتی به اقتصاد کشور وارد می کند، عنوان کرد: در برخی از شهرهای کشور بالاخص شهر تهران وجود آلودگی هوا موجب ضرر اقتصادی و جانی به ساکنین آن می شود لذا متاسفانه در شرایط کنونی شاهد مرگ و میر بسیاری از شهروندان به علت آلودگی هوا بوده ایم و امیدواریم اصلاحاتی اساسی در دید مسئولین ذیربط صورت گیرد.

بنیادی در خصوص تسریع در خروج خودروهای فرسوده از کلان شهرها اذعان داشت: خروج خودروهای فرسوده از حمل و نقل شهری کلان شهرها نیازمند حمایت دولت و مسئولین از صاحبان این وسایل نقلیه است و باید تسهیلاتی به این بخش اختصاص یابد تا مالکان این خودروها بتوانند نسبت به نوسازی یا جایگزینی خودرو فرسوده اقدام نمایند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله آلودگی هوا بسیار پیچیده است و رفع آن نیازمند عزمی فراتر از از قانون است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تصویب طرح هایی همچون لایحه هوای پاک و کاهش سن معاینه فنی خودروها در مجلس شورای اسلامی شاهد کاهش چشمگیر میزان آلودگی هوای کلانشهرها بالاخص شهر تهران باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: