جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 مهر 1393     
اجرای طرح کنترل سارقان حرفه‌ای

سردار محمدرضا مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد آخرین وضعیت قرارگاه سرقت که در راستای کاهش و کنترل وقوع سرعت راه‌اندازی شده است، گفت: قرارگاه سرقت به صورت مستمر وضعیت سرقت در کشور را رصد می‌کند.

 

وی با بیان اینکه 14 استان اولویت خود در بحث مبارزه با سرقت را احصاء کرده‌اند گفت: خوشبختانه توانستیم رشد وقوع سرقت را در کشور کند کنیم.

رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پلیس اطلاعات و امنیت، پلیس پیشگیری، پلیس راهور در این قرارگاه به پلیس آگاهی کمک می‌کند، گفت: امیدواریم با مشارکت گرفتن از سایر سازمان‌های دخیل در امر کاهش میزان وقوعات بتوانیم میزان کشفیات سرقت را افزایش دهیم.

مقیمی با بیان اینکه در این مدت حدودا 9 ماهه برای قرارگاه سرقت و کاهش میزان وقوعات سرقت زحمات زیادی کشیده شده است، گفت: این در حالی است که نه به تجهیزات و نه به نیروی انسانی اضافه شده است.

وی با اشاره به نقش موثر کلانتری‌ها در کاهش میزان وقوعات سرقت، گفت: گشت‌های هدفمند پلیس پیشگیری و کلانتری‌ها توانسته است نقش بسزایی در کاهش وقوع سرقت ایفا کند.

رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه در شش ماهه اول سال 92 نسبت به 91 شاهد افزایش 36 درصدی وقوع سرقت بوده‌ایم، گفت: این در حالی است که پس از راه‌اندازی قرارگاه سرقت در شش ماهه 93 نسبت به سال 92 تنها شاهد رشد 2 درصدی وقوعات بوده‌ایم.

مقیمی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس قرارگاه سرقت تاکنون 10 طرح عملیاتی مقابله با سرقت ازسوی قرارگاه برای اجرا به استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شده است، گفت: عمده این طرح‌ها در حوزه مبارزه با سرقت منزل، قطعات و وسایط نقلیه بوده است.

وی با بیان اینکه 19 استان کشور اولویت اول خود را مبارزه با سارقان قطعات خودرو گذاشته‌اند، گفت: بیش از 50 درصد کل سرقت‌ها مربوط به سرقت وسایط نقلیه و قطعات است.

رییس پلیس آگاهی ناجا همچنین از اجرای طرح کنترل سارقان حرفه‌ای خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان زندان‌ها، اطلاعات محکومان پس از آزادی علی‌الخصوص سارقان حرفه‌ای و سطح یک در اختیار پلیس قرار داده می‌شود و پلیس با شیوه‌های متعدد نسبت به کنترل آنها اقدام می‌کند.

وی گفت: اجرای طرح‌های ملی و داخلی در هر استان، راه‌اندازی گشت‌های هدفمند، جذب مشارکت‌های عمومی و برگزاری جلسات با سازمان‌های دخیل در امر کند شدن سرعت وقوع سرقت موثر بوده است.

به گفته مقیمی در پایتخت نیز بحث سرقت قطعات در داخل خودرو بسیار شایع است چراکه سارقان، سارق سطح یک و حرفه‌ای نبوده و برای گذراندن زندگی و یا حتی خوشگذرانی به سرقت روی می‌آورند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: