جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 28 آبان 1395     
معاون شهردار تهران با اشاره به آثار مخرب آلودگي هوا بر كودكان گفت:
براي سلامت بچه هاي شهر بسيار نگرانيم/حفظ جان مردم تهران از اوجباب واجبات است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز :معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تأکید بر اين كه 80 درصد آلودگي هواي پايتخت متعلق به وسايل نقليه است، گفت: خودروها و موتورسيكلت هاي كاربراتوري و سایل نقلیه ديزلي با عمر بالاي 20 سال، متهمان اصلي آلودگي هواي تهران هستند.

 

 دكتر مازيار حسيني افزود: ضمن درك مسائل و مشكلات معيشتي افرادي كه به وسیله اين گونه وسایل نقلیه ارتزاق می کنند، اعتقاد دارم با تصميم گيري قاطع و البته با لحاظ آثار و تبعات اجتماعي و اقتصادي، از چرخه خارج كردن موتورسيكلت ها و خودروهاي آلاینده و ديزل هاي فرسوده از طریق مجموعه اي از اقدامات حمايتي، امكان پذير است.

 

وي با اعلام اين كه موضوع خروج وسايل نقليه مستهلك به صورت مستقيم با سلامت مردم به ويژه كودكان و نوزادان شهر سر و كار دارد و از اوجب واجبات است، تأکید كرد: در چنين شرايطي، براي سلامت بچه هاي شهر كه بيشتر از ساير شهروندان تحت تأثير آلودگي هوا قرار دارند، بسيار نگرانيم.

 

برای موضوعات بسیار کم اهمیت از صندوق ذخیره ارزی استفاده می شود اما برای حفظ جان مردم نه!

 

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه جاي تأسف و تعجب فراوان دارد كه براي موضوعات بسيار كم اهميت از صندوق ذخيره ارزي استفاده مي شود در صورتي كه در مقابل موضوع مهم حذف خودروهاي فرسوده كه قانون آن نيز وجود دارد، هیچ گونه اقدامي نمي شود، ‌اظهار كرد: خسارتي كه وسايل نقليه آلاينده به سلامت مردم وارد مي كنند، بسيار بيشتر از هزينه اي است كه بايد صرف خروج خودروهای آلاینده از چرخه حمل و نقل شهری شود.

 

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه متأسفانه نه به توسعه شبكه مترو كمك مي شود و نه به تقويت ناوگان اتوبوسراني و در اين ميان، این مردم تهران هستند كه متضرر مي شوند، اظهار كرد: آنها كه مي گويند مشكل آلودگي هواي تهران مربوط به ساختمان هاي بلند منطقه 22 است، بايد به این پرسش پاسخ دهند که پس علت آلودگي هوا از اصفهان و اهواز و زابل و زاهدان گرفته تا سنندج و ياسوج و كرمان و كرمانشاه چيست؟

 

وي با تأكيد بر اين كه متأسفانه موضوع هوای تهران، رنگ و بوی سياسي به خود گرفته و سياست، بر موضوع ‌آلودگي هوا که به صورت مستقیم با جان مردم سر و كار دارد، سايه سياه خود را گسترانده، اضافه كرد: چرا كسي افرادي را كه به جاي انجام مقررات، اجراي مصوبات و پرداخت مطالبات شهر تهران و شهروندان آن، با دادن آدرس غلط سعي در انحراف افكار عمومي دارند، مورد سوأل قرار نمي دهد؟

 

روزی 600 تا 800 خودروی جدید وارد معابر تهران می شوند اما یک دستگاه هم خارج نمی شود!

 

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه هر روز 600 تا 800 دستگاه خودروي جديد وارد معابر تهران مي شوند در صورتي كه حتي يك دستگاه خودروي فرسوده نيز از رده خارج نمی شود، اظهار کرد: هر سال حداقل 200 هزار تا 300 هزار دستگاه خودروی جدید به 3 میلیون دستگاه خودروی تهران که بسیاری از آنها سال هاست از سن فرسودگی عبور نموده و بسیار آلاینده هستند، اضافه می شود اما يك دستگاه از خودروهاي مستهلك نيز اسقاط نمي شوند.

 

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه حالا كه تصميم گيرندگان به ما رحم مي كنند، حداقل بیایید خودمان به خودمان رحم كنيم، اظهار كرد: واقعيت اين است كه خيابان ها و بزرگراه هاي تهران، ديگر ظرفيت اين تعداد خودرو را ندارند و اگر اين امكان را داريم كه از خودروي شخصي استفاده نكنيم، حتماً از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنیم.

 

وي در پايان با تأكيد بر اين كه تك تك ما به عنوان شهروندان كلان شهري كه در كنار هم در آن زندگي مي كنيم، نسبت به شهرمان و همشهريانمان مسئوليم، خاطرنشان كرد: مسئوليت اجتماعي مان حكم مي كند يكايك ما در اين موضوع مهم كه به سرنوشت همه ما گره خورده به عنوان شهروندي مسئول عمل نماييم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: