جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 آبان 1395     
ماجرای زائر سوئدی کربلا در شبکه مستند

خبرگزاری مهر: «حاتم حیران» به کارگردانی روح الله رفیعی چهارشنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش می شود و درباره پذیرایی از زوار در مسیر پیاده روی اربعین است.
این مستند به حاج رحیم زبیری می پردازد که کار او تاسیس ایستگاه صلواتی است. او یکی از هزاران دلداده ای است که به دنبال بهانه ای می گردد تا همه داشته اش را خرج دستگاه اهل بیت کند.
«گمشدگان» به کارگردانی ضیا حاتمی ماجرای زندگی سالم عبدالرزاق است که قبل از سقوط صدام برادر خود را گم می کند و بعد از سقوط صدام هر ساله ۱۰ روز قبل از اربعین برای کمک به گمشدگان خدمت می کند. این اثر پنجشنبه ۲۷ آبان ساعت ۱۹ در جدول پخش شبکه قرار دارد.

از فرهاد ورهرام تا محسن استادعلی در «هم آوایی»

مجموعه «آیین هم آوایی» که توسط ۱۰ تن از مستندسازان شناخته شده کشور به سرپرستی فرهاد ورهرام در ۱۰ استان مختلف کشور تولید شده است، برای اولین بار از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.
این پروژه با تمرکز بر مداحی های بومی و سنتی در مناطق مختلف ایران و با به تصویر کشیدن آیین های مرتبط با ایام محرم که امروزه در بین مردم کمرنگ شده است، با کارگردانی مستندسازان مطرح و جوان سینمای ایران تولید شده است.
فرهاد ورهرام استان بوشهر و خوزستان، مونا زندی حقیقی استان لرستان، مجید برزگر استان تهران، مازیار مشتاق گوهری استان سیستان و بلوچستان، شهروز توکل استان اصفهان، حسن نقاشی استان یزد، مهدی باقری استان گلستان، یونس مقدم ایوندی استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، بابک بهداد استان گیلان، محسن استاد علی استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را به تصویر کشیده اند.
عوامل این مستند عبارتند از تهیه کننده: مونا زندی حقیقی، مشاور پروژه: علیرضا شجاع نوری، مشاور اجرایی: فرهاد ورهرام، تولید و برنامه ریزی: سمانه زندی نژاد.
«آیین هم آوایی» از شنبه ۲۹ آبان هر شب ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و روز بعد ساعت ۱۰:۳۰ بازپخش می شود.

ماجرای زائر سوئدی کربلا

«از استکهلم تا کربلا» مستند دیگری است که برای پخش در روز اربعین در نظر گرفته شده و درباره ورزشکاری به نام مصطفی است که یک مسلمان سوئدی است و از سوئد با پرچم این کشور، در پیاده روی اربعین شرکت می کند.
این مستند شنبه ۲۹ آبان ساعت ۲۲ در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد و یکشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۲ مجدد روی آنتن می رود.

«آب، مار، طناب»


«آب، مار، طناب» درباره یک گروه مستندساز ایرانی است که به قصد ساختن مستندی درباره راهپیمایی اربعین به عراق رفته‌اند و روایت زندگی کودکی است که در مسیر پیاده روی اربعین از زائران پذیرایی می کند. او چند سال پیش با عنایت حضرت عباس از حادثه ای مهلک جان سالم به در برده است. این مستند یکشنبه ۳۰ آبان ساعت ۹:۳۰ روی آنتن می رود.
«بر بال فُطرس» مستندی از پیاده روی اربعین است که برخی از زائران را از ابتدای مسیر تا مقصد همراهی می کند و با آنها درباره حس و حال، انگیزه هایشان از حضور در این مسیر، نذرهایی که برآورده شده و ادا می شود و... گفتگو می کند و یکشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۵ روی آنتن می رود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: