جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 آبان 1395     
پیوست جاماندگان حسینی به دریای حرم عبدالعظیم حسنی

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، رئیس فرهنگسرای خاوران رضا دوستعلی با اشاره به اهمیت زیارت اباعبدالله در روز اربعین گفت: جاماندگان منطقه 15 از سفر کربلا و پیاده‌روی روز اربعین عتبات عالیات، می‌توانند در این روز همگام با زائران پیاده اباعبدالله(ع) از فرهنگسرای خاوران به سمت حرم سیدالکریم پیاده‌روی کنند.

به گفته ی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 15 رضا دوستعلی:بسیاری از عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) در منطقه 15 که نمی‌توانند به سفر عتبات عالیات بروند می توانند از فرهنگسرای خاوران تا میدان خراسان و در نهایت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با پای پیاده به نیت زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) حرکت ‌کنند.

وی عنوان کرد:به دلیل حضور فرهنگسرای خاوران در ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان منطقه 15 مقرر گردید تجمع اولیه و شروع راهپیمایی برای شهروندان عزادار منطقه با عنوان نماد و تکریم شهدای مدافع حرم منطقه 15 با تعداد 19شهید از مقابل فرهنگسرای خاوران در روز یکشنبه 29آبان ماه مصادف با 20صفر 1438 راس ساعت 7صبح با قرائت زیارت عاشورا و مداحی به سمت میدان خراسان در محور خیابان خاوران برگزار گردد.

وی در ادامه افزود:در طول مسیر علاوه بر مداحی و ذکر مصیبت آل الله و برنامه های شبیه خوانی، دمام و سنج هیئات عزاداری با حمل تصاویر شهدای مدافع حرم منطقه 15 به سمت میدان خراسان راهی می شوند.

رضا دوستعلی افزود: عزیزان منطقه 15 می‌توانند به محل تجمع بسیج منطقه 15 ناحیه مالک اشتر بپیوندند. این تجمع به مسیر خیابان خراسان و خاوران و سپس مسیر اصلی پیاده‌روی شوش و محور فدائیان اسلام به سمت حرم عبدالعظیم خواهد پیوست.

وی در ادامه اضافه کرد:درمیدان خراسان موکب‌های فراوانی برای پذیرایی برپا شده است که شامل پذیرایی با چای و صبحانه و غرفه های خدماتی از جمله سلامت و واکس زنی می باشند.

همچنین موکب های فرهنگی هنری از قبیل:نقاشی کودک با مضامین عاشورایی، نقاشی و خطاطی اربعین با حضور هنرمندان، عکاسی یادگاری اربعین 95، محصولات فرهنگی، کتاب، ثبت نام جهاد مهربانی و اطلاع رسانی 72+1 آماده ارائه سرویس به علاقه مندان می باشند.

دوستعلی در آخر اضافه کرد: این حرکت امسال نیز در روز اربعین سید و سالار شهیدان از ساعت 7 صبح با ویژه برنامه های اجرای تعزیه، مراسم سنج و دمام و مراسم عزاداری با حضور مداحان اهل بیت و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 15 و فرهنگسرای خاوران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33015423 تماس بگیرند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: