جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 آبان 1395     
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری:
استفاده از ماسک در عدم استنشاق گازهای ناشی از آلودگی هوا تاثیری ندارد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه زدن ماسک در عدم استنشاق گازهای ناشی از آلودگی هوا تاثیری ندارد، اعلام کرد: استفاده از سوخت های زیست محیطی در کاهش آلودگی هوا تاثیر بسزایی دارد.

مصطفی قانعی بیان اینکه چهار گاز مهم  آلاینده در هوا وجود دارد که از ماسک عبور می کنند، اظهار کرد: این گازها شامل اکسید گوگرد ، ازون ، منوکسید کربن، اکسید نیترید است که ماسک روی آن  اثر ندارد چرا که خاصیت ماسک ها این است که فقط از عبور گرد جلوگیری می کنند.

وی با بیان اینکه تنها بخشی از آلاینده های هوا که به آن pmtenیعنی ذراتی که از 5 و 10 میکرون به بالا هستند و به آن گرد و غبار می گویند، از ماسک عبور نمی کنند، تصریح کرد: همه گازها از ماسک عبور می کنند بنابراین اگر شخصی حتی با ماسک به جایی که منوکسید کربن آنجا بالا است برود به طور حتم سر درد می گیرد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه زدن ماسک در عدم استنشاق گازهای ناشی از آلودگی هوا تاثیری ندارد، اضافه کرد: ماسک ها تنها غبار ناشی از آلودگی هوا را می گیرند در واقع ماسکی وجود ندارد که جلوی گاز را بگیرد.

قانعی ادامه داد: تنها یک نوع ماسک وجود دارد که برای افراد خاص ساخته شده است و بررسی ها نشان می دهد این ماسک ها در دسترس شهروندان عادی نیست.

وی با تاکید بر اینکه به دولت برنامه مشخص ارائه کرده ایم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در کشور کارخانه ای وجود دارد که سوخت زیستی تولید می کند که این نوع  سوخت در کشورهای پیشرفته دنیا مورد استفاده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری عنوان کرد: کشورهای پیشرفته برای 5 سال آینده برنامه ریزی کردند که اگر هواپیماهایی مجهز به سوخت زیستی نبود و از آسمان اروپا گذر کرد مشمول جریمه شود.

قانعی اعلام کرد: امروز در قشم ساخت سوخت زیستی آغاز شده است و در این راستا اصفهان و کرمانشاه نیز همه ظرفیت «بایو اتانول» را دارند و می توانیم آن را 10 درصد به بنزین اضافه کنیم و یک ماده سمی را از بنزین حذف کنیم.

وی با اعلام اینکه در مورد گازوئیل نیز به این نتیجه رسیدیم و بر روی اتوبوس ها تست کردیم، ادامه داد: بنابراین در حال حاضر، فعالیت  زیست فناوری در کشور به اندازه ای است که می تواند سوخت زیستی را فراهم کند و  تنها عزم به کار گیری آن را می خواهد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: شهرداری نیز در بحث اتوبوس ها می تواند در این راستا گام بردارد و شرکت های اتوبوسرانی خود را موظف کند تا از این سوخت استفاده کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: